موضوعات داغ

سوخت‌گیری پیمانه‌ای 3.99 لیتری؛ چکار کنیم که سهمیه بنزین اضافی کسر نشود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
گزارش های متعددی مبنی بر اضافه برداشت از سهمیه کارت سوخت هنگام سوخت گیری بدست آمده است و در این خصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ضمن تایید گزارش های منتشر شده، توضیحاتی پیرامون دلایل این فرایند و کاهش سهمیه بنزین ارائه می دهد و با برداشت به موقع کارت سوخت از کارت خوان پمپ بنزین، می توان از اضافه برداشت سهمیه کارت سوخت جلوگیری کرد.
طبق گزارش ها، بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه بعد از سهمیه بندی مجدد بنزین و استفاده از کارت های سوخت شخصی خود، اعلام کردند که در هر نوبت سوخت گیری بیشتر از 2 لیتر سوخت بدون هیچ دلیلی از سهیمه آنان کم می شود و همین موضوع باعث شده تا بحث کم فروشی جایگاه داران سوخت داغ شده و متهم اصلی این ماجرا را کارگران جایگاه سوخت بدانند، اما بررسی های انجام شده در این زمینه نشان داد که از سوی جایگاه سوخت کم فروشی صورت نمی گیرد و تنها دلیل کم شدن سهمیه سوخت کارت ها، رعایت نکردن مراحل صحیح سوخت گیری خواهد بود و در این زمینه بسیاری از افراد پیش از پایان روند سوخت گیری، اقدام به خروج کارت از کارت خوان جایگاه کرده و همین موضوع باعث می شود تا بین 1 الی 4 لیتر از سهیمه سوخت آنان کم شود. پیرو همین موضوع، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور با صدور یک اطلاعیه، در تلاش تا این موضوع را برای عموم شفاف کند.

دردسرهای سوخت گیری پیمانه ای 3.99 لیتری

دردسرهای سوخت گیری پیمانه ای 3.99 لیتری


کسر پیمانه ای سوخت از کارت ها و راهکار بازگشت آن
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به سامانه هوشمند سوخت هنگام سوخت گیری، اعلام می کند که این سامانه به گونه ای طراحی شده است که با وارد کردن کارت سوخت به کارت خوان جایگاه و مشخص شدن مقدار سهمیه، همان ابتدا 3.99 لیتر که در این سیستم یک پیمانه تعریف شده است، از سهمیه کارت کسر شده و سپس مراحل سوخت گیری آغاز می شود تا اینکه پیمانه اول به اتمام برسد. پس از آن مجدد 3.99 لیتر دیگر از سهمیه کارت سوخت کم می شود تا پیمانه دوم به اتمام برسد و این روند تا انتهای سوخت گیری به صورت پیمانه ای تکرار خواهد شد.
حال اصلی ترین دلیل کم شدن سهمیه سوخت تا 4 لیتر، همزمان بیرون کشیدن کارت سوخت از کارت خوان جایگاه درست در هنگام سوخت گیری خواهد بود که به همان موضوع سوخت گیری پیمانه ای مربوط می شود. اگر در حین سوخت گیری اقدام به خروج کارت سوخت از کارت خوان جایگاه کنید، مقدار باقی مانده از پیمانه 3.99 لیتری از سهمیه سوخت شما کسر می شود و اگر به طور مثال از این پیمانه 3.99 لیتری حدود 2 لیتر آن را سوخت گیری کرده باشید و قبل از پایان یافتن مراحل سوخت گیری اقدام به خروج کارت از جایگاه کنید، مابقی 1.99 لیتر از سهیمه کارت شما کسر خواهد شد، ولی اگر کارت سوخت دوباره وارد همان کارت خوان شود، سهمیه ای که بیشتر از لیتراژ برداشت شده، از نازل کم خواهد شد و به کارت برگردانده می شود. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید می کند که در صورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارت خوان جایگاه، علاوه بر قطع سوخت گیری، لیتراژ مذکور هم به صورت پیمانه ای از سهمیه کارت کم می شود و صرفا به اندازه لیتراژ سوخت گیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.

دردسرهای سوخت گیری پیمانه ای 3.99 لیتری

دردسرهای سوخت گیری پیمانه ای 3.99 لیتری


نحوه صحیح سوخت گیری برای جلوگیری از کسر سهمیه
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه خود به نحوه صحیح سوخت گیری اشاره کرده و در این خصوص می گوید: متقاضی سوخت ابتدا باید کارت را داخل کارت خوان جایگاه قرار داده، رمز خود را وارد کند و سپس نازل را بردارد و اقدام به سوخت گیری کند، اما بعد از اتمام سوخت گیری لازم است که ابتدا نازل جایگاه به درستی سرجای خود قرار گرفته و سپس با مشاهده پیغام "لطفا کارت خود را بردارید"، کارت سوخت خود را از کارت خوان جایگاه خارج کنند.
در خصوص شایعات و شبهاتی مبنی بر محاسبه میزان سوخت دریافتی و اینکه متقاضیان برای سوخت گیری نیاز به ماشین حساب و محاسبه میزان سوخت دریافتی خود براساس پیمانه 3.99 لیتری دارند، سخنگوی شرکت ملی نقت اعلام کرد که نیاز به انجام هیچگونه محاسبه ای در هنگام سوخت گیری نخواهد بود و تنها کاری که لازم است متقاضیان انجام دهند، برداشتن کارت خود بعد از نشان دادن پیغام "لطفا کارت خود را بردارید" خواهد بود تا از سهمیه سوخت آنان مازاد بر سوخت دریافتی کسر نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد