موضوعات داغ

نگاهی به قیمت ام وی ام 110 در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای کوچک شهری از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی و با دوو ماتیز به ایرانیان معرفی شدند. این محصولات کوچک و کم دردسر به پشتوانه استهلاک پایین و کارایی بالا در مسیرهای درون شهری، توانستد به مرور در دل مشتریان ایرانی جای خود را باز کنند. با وجود آن‌که دوو ماتیز حضور موفقی در بازار خودرو ایران نداشت، پیروان او همچون ام وی ام 110 و کیا پیکانتو توانستند مدت زمان حضور خود را در بازار افزایش دهند. در این مطلب به بررسی قیمت ام وی ام 110 در بازار آزاد خواهیم پرداخت که با توجه به افزایش بهای بنزین، این روزها ارزش خرید بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.
ام وی ام 110 در حقیقت نسخه چینی دوو ماتیز است که توانست به پشتوانه شهرت هاچ‌بک کره‌ای در ایران، به موفقیت خوبی دست پیدا کند. تاکنون دو نسل از این خودرو روانه بازار کشورمان شده که به موتورهای سه سیلندر و چهارسیلندر مجهز هستند. همچنین نسخه‌های اتوماتیک این خودرو نیز در بازار حضور دارند که مناسب استفاده در ترافیک‌های شلوغ شهرهای بزرگ هستند. در این مطلب به بررسی قیمت ام وی ام 110S خواهیم پرداخت که نسل دوم این خودروست و در بازار چین با نام چری QQ شناخته می‌شود.

ام وی ام 110

ام وی ام 110

با توجه به قیمت ام وی ام 110 و سگمنتی که این خودرو در آن عرضه می‌شود، نباید توقع خاصی از طراحی این خودرو داشت. با این حال چری برای توسعه هاچ‌بک کوچک خود از شرکت ایتالیایی تورینو کمک گرفته و حاصل کار نسبت به نسل اول چری QQ بسیار زیباتر شده است. ابعاد کوچک و میدان دید مناسب نیاز اصلی هر خودرو شهری است و چری به خوبی توانسته این المان‌ها را در طراحی ام وی ام 110S‌ رعایت کند. فضای داخلی ام وی ام 110S نیز نسبت به رقبایی همچون تیبا یا پراید طراحی بهتری دارد، اما نبود داشبورد نقطه ضعف بزرگی است که برای مشتریان چندان مطلوب نخواهد بود.
ام وی ام 110S توسط مدیران خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری عرضه می‌شود که تیپ کامفورت نسخه معمولی و تیپ لاکچری نسخه آپشنال این خودروست. مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر و خرید تیپ لاکچری ام وی ام 110S‌، تجهیزاتی همچون رینگ های آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب، آیینه های برقی، سنسور پارک، بلندگوهای پشتی و برف پاک کن عقب را در خودرو خود داشته باشند. بر پاک کن عقب جز تجهیزات الزامی هر هاچ‌بک شهری محسوب می‌شود و نبود آن در تیپ کامفورت چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

ام وی ام 110

ام وی ام 110

مدیران خودرو ام وی ام 110S‌ را تنها با پیشرانه سه سیلندر یک لیتری به بازار عرضه می‌کند که 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور ارایه می‌دهد. با توجه به وزن 936 کیلوگرمی ام وی ام 110 جدید، این توان و گشتاور برای هاچ‌بک چینی کافی به نظر می‌رسند. گیربکس 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. مصرف سوخت ام وی ام 110 با توجه به انتظارات بسیار اقتصادی بوده و می‌توان در سیکل ترکیبی به عدد مصرف سوخت 4.5 الی 5 لیتر در هر صد کیلومتر دست یافت.
عمده زمان حضور ام وی ام 110 در بازار به زمانی مربوط می‌شود که بنزین با روش سهمیه‌ای عرضه نمی‌شد. از همین رو قیمت ام وی ام 110 که آن را در سطح خودروهایی همچون پراید و تیبا قرار می‌داد، اجازه رقابت قدرتمندانه را از این خودرو سلب می‌نمود. اکنون و پس از پرواز قیمت‌ها در بازار آزاد از یک سو و سهمیه بندی بنزین از سوی دیگر، بازار ام وی ام 110 رونق تازه‌ای گرفته و این خودرو که زمانی در حاشیه بازار قرار داشت، به انتخاب اول بسیاری از مشتریان تبدیل شده است. در جدول زیر نگاهی به قیمت ام وی ام 110S در بازار آزاد داشته‌ایم. همانند همیشه یادآور می‌شویم قیمت‌ها تقریبی هستند و ممکن است شما با ارقام مختلف در بازار مواجه شوید.
سال ساختتیپکارکردرنگبدنهقیمت
1396کامفورتصفرکیلومترسفیدبدون رنگ61 میلیون تومان
1395کامفورت80,000 کیلومترقرمزیک لکه رنگ50 میلیون تومان
1395لاکچری63,000 کیلومترسفیدبدون رنگ52 میلیون تومان
1395لاکچری38,000 کیلومترسفیدبدون رنگ53 میلیون تومان
1395لاکچری19,600 کیلومترآبییک لکه رنگ52 میلیون تومان

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/10
این خودرو چینی کپی فوق‌العاده افتضاحی از دوو ماتیز کره‌ای می‌باشد که از نظر امنیت صفر است. کافیست تست‌های تصادف این خودرو را ملاحظه کنید تا متوجه این ضعف بزرگ شوید. ضمناً از لحاظ طراحی نه بیرون آن هماهنگ است و نه داخل آن از هارمونی خاصی برخوردار می‌باشد. فقط نمای جلو و عقب این خودرو را مشاهده کنید تا به این موضوع پی ببرید.
1398/11/11
بیخود تو سر مال نزن با دستوری که از مافیای ایرانخودرو سایپا می گیری. به این قیمت هایی که زدی 10 تا 15 حداقل باید اضافه کنی چون این نرخ ها مال 3 ماه پیشه نه الان که پراید حلبی بالا 60 شده. این خودرو صفرش اگه گیر بیاد 90 تومن حداقل قیمتشه...
1398/11/13
حیف پول که پای این لگن بدی