موضوعات داغ

سایپا با چه قیمتی خودروهایش را در لبنان می فروشد؟ + فهرست قیمت و مشخصات

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
محصولات سایپا به دلیل تفاوت در شاخص های استاندارد با مشخصات متفاوتی نسبت به ایران در کشورهای لبنان و سوریه تولید و عرضه می شوند. شرایط فروش این خودرو ها نیز در این کشورها با ایران متفاوت است.
به نقل از اسب بخار، در حال حاضر «مکانیکا گروپ» مسئولیت عرضه خدمات پس از فروش محصولات سایپا از جمله خودروهای تیبا، کوییک، پراید، زوتی آریو، زامیاد Z24، برلیانس و چانگان را در کشور لبنان دارد.
گروه سایپا در «سیویکو» سوریه هم تولید محصولات مختلف خود را با تیراژ معمولی و نه چندان بالا انجام می دهد. به خاطر تفاوت سطح استانداردهای اجباری لبنان و سوریه، معیارهای آلایندگی و ایمنی خودروهای تولیدی نسبت به ایران ضعیف تر است اما برخی امکانات رفاهی خودروهای سایپا در این کشورها بیشتر از نمونه های وطنی است.
به دلیل تحریم ها گروه سایپا در تامین قطعات برای تولیدات داخلی دچار مشکل است اما د رخارج از خاک ایران  این مشکل وجود ندارد و تامین قطعه بسیار آسان است و کمپانی هایی چون برلیانس، چانگان به راحتی می توانند طبق برنامه های از پیش تعیین شده قطعات منفصله خود را به خاک سوریه و سپس جابجایی ارزی را انجام دهند.
بررسی تیراژ خودروهای تولیدی در سوریه و با نظر گرفتن میزان خرید این خودرو می توان به این نتیجه رسید که استقبال مردم از حضور محصولات سایپا در کشور سوریه و حتی لبنان چندان گسترده نیست. اما سیاست های جهانی شرکای چینی سایپا این وعده را می دهد که تیراژ خودروهای تولیدی این شرکت در سال های آتی حداقل ۵ برابر رشد خواهد داشت. به علاوه شرایط فروش سایپا در این کشورها نیز بهبود یافته است.
استان های شیعه نشین عراق مهمترین مشتریان خودروهای ایرانی هستند به همین دلیل فرایند عرضه خودروهای ایران خودرو و سایپا در این بخش ها دنبال می شود.
در آمار وبسایت «کدال» مشخص است که هر ماه کارخانه ای چون «سایپا سیتروئن» (سایپا کاشان) چند صد دستگاه خودرو را به صورت SKD و نیمه آماده تولید می کند و قطعات منفصله خودروهای ملی سایپا را به خاک سوریه ارسال می نماید.
تمام خودروهای سایپا را در لبنان  می توان با اقساط ۱۵۰ تا ۳۹۰ دلار خریداری کرد و برای برخی خودروها اقساط یکساله، بهره صفر درصد در نظر گرفته می شود. البته باید تاکید کرد که فروش این خودروها به صورت بدون پیش پرداخت ممکن نیست و باید بخشی از بهای کلی خودرو به عنوان ضمانت امکان بازپرداخت اقساط به شرکت پرداخت شود.
با توجه به طرح های گرافیکی و تبلیغاتی مکانیکا گروپ (عرضه کننده محصولات سایپا در لبنان) بهای رسمی خودروهای سایپا در خاک کشورهای عربی غرب آسیا به شرح زیر است:
قیمت خودروهای سایپا در کشورهای عربی

قیمت خودروهای سایپا در کشورهای عربی

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/10
مهم این نیست که اونجا ماشین های اشغال سایپا چنده، مهم اینه که این فرغون مونتاژ کن و شریکش، به چه قیمتی به لبنان می فروشند. الان ایران تویوتا کمری یک میلیارده، قیمتی که ژاپن به ایران میده شرطه نه قیمتی که در ایران و به ناحق رو خودرو گذاشته میشه. خسته شدیم از بس خ.... فرض شدیم.
1398/11/10
بشنو و باور نکن . کی حاضره انقدر پول واسه این لگن ها بده ؟ فکر کنم یدونه صفر اضافه کردن به آخر قیمتا :|
1398/11/10
خدایی چقدر گرفتی این قیمتارو اینجا گذاشتی ؟؟

1398/11/12
آخه فلوئنس و سیمبل زیر ۱۲ هزار دلار قیمت دارند. بعد بیان ۱۲ هزار دلار بدن وانت زامیاد بخرند؟ خودتونید.‌خخخخخخخ