موضوعات داغ

ثبت‌نام کنندگان خودرو در سال گذشته ۳۰ درصد سود بردند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو کشور معتقدند که کمبود نقدینگی در این صنعت سبب شده تا خودروسازان محصولات خود را پیش فروش کنند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسن کاکایی کارشناس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو ها در طی یک سال و نیم گذشته عنوان کرد: «همزمان با تغییر ارزش دلار از 3 هزار و 300 تومان که پایه سال 96 بود به 4 هزار و 200 تومان به عنوان پایه سال 97، قیمت دلار حدود 20 درصد افزایش یافت و با این حال شورای رقابت با 7 درصد افزایش قیمت خودرو موافقت کرد. علی‌رغم اینکه قیمت خودرو به‌صورت دستوری حداقل تا آذر (برمبنای 7 درصد) ثابت نگه داشته شد اما همچنان بازار شاهد افزایش قیمت خودرو بود.»
وی ادامه داد: «بازار خودرو زمانی کششی شد که برای هر سرمایه‌گذار حدود 13 درصد سود قطعی توسط ثبت‌نام وجود داشت. در اوضاعی که کل اقتصاد تحت تنش بود، سرمایه‌های سرگردان به سمت مسکن، سکه و ارز و بازار خودرو به عنوان بهترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری حرکت کردند.»
گفته می شود که در سال گذشته هر فردی که اقدام به سرمایه گذاری در بازار خودرو و ثبت نام برای خرید خودرو از سایت رسمی خودروسازان کرده باشد در مجموع یک سود 17 یا 18 تا 30 درصدی را از آن خود کرده است.
این کارشناس خودرو درباره علت سود بالایی که خودروساز‌ها حاضر به پرداخت آن به مشتریان خود بودند، گفت: «خودروسازان سود 20 درصدی یا حتی بیشتر را به مردم می‌دادند تا به نقدینگی برسند، این کار فقط از دو طریق قابل انجام بود؛ یکی از طریق وام بانکی و دیگری توسط پیش فروش خودروها؛ همیشه سود مشارکتی که به مردم داده می‌شود از لحاظ منطقی باید نزدیک به سود بانکی یا حتی بیشتر از آن باشد.»

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/14
در کل ضرر کردن وقتی تورم 50درصده فقط کمی تونستن ارزش پولشون رو حفظ کنن از اون طرف به گرونی خودرو کمک کردن درضمن در این عکس چرا ماشینا پنچر هستن اگر انبار کارخونه است نشون میده مدت زیادی در پارکینگش موندن
1398/11/16
سود کردند؟ به خیال خودشون سود کردند. چون تا نوک بینیشون رو بیشتر نمیتونن ببینن. اب ریختند به اسیاب دشمن ملت یعنی ایرانخودرو و سایپا.دودش تو چشم خودشون بیشتر میره. بالاخره یه عده به زندگی انگلی عادت کردند