موضوعات داغ

نگاهی به قیمت سراتو سایپا در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا سراتو سایپا یا همان سراتو سایپا سدانی کوچک و خوش قیافه است که توسط همکاری کیاموتورز و سایپا به بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو نسل دوم کیا سراتو محسوب می‌شود که از سال 2009 تا 2013 در بازار جهانی حضور داشت و از سال 1393 تا 1398 نیز در سایپا به تولید می‌رسید. در ابتدا قیمت سراتو سایپا کمتر از صد میلیون تومان بود که آن را به رقیبی قدرتمند برای خودروهای داخلی تبدیل می‌کرد، اما به تدریج و با ایجاد نوسانات اقتصادی، قیمت سراتو سایپا در بازار صعودی شد تا امروز که نزدیک به 400 میلیون تومان در فول‌ترین نسخه یعنی کیا سراتو دولیتری آپشنال قیمت‌گذاری می‌شود.
نسل دوم کیا سراتو خودرویی موفق در ایران بود. این محصول در ابتدا به صورت وارداتی در بازار دیده شد و توانست به دلیل چهره جذابش توجه گسترده مخاطبان را به خود جلب کند. مزدا 3، تویوتا کرولا و هیوندای الانترا سه رقیب عمده کیا سراتو در بازار هستند که رقابت داغی را در بازار شکل داده‌اند و این رقابت تا به امروز ادامه یافته است. نسل دوم کیا سراتو برتر از برادرش یعنی هیوندای الانترا در بازار ظاهر شد و تا حدودی توانست محصولات ژاپنی را نیز به دردسر بیندازد.

سراتو سایپا

سراتو سایپا

موفقیت گسترده نسل دوم کیا سراتو در ایران، سایپا را مجاب کرد تا پس از برجام مذاکراتی را با کیا ترتیب داده و این خودرو را به خط تولید خود بیاورد. مونتاژ خودروهای از رده خارج دنیا رویه مرسوم خودروسازان داخلی در سال‌های اخیر بوده و تولید کیا سراتو سایپا نیز براساس همین دید بنیان گذاشته شد. قیمت سراتو سایپا در ابتدا رقابتی تعیین شد و طیف گسترده‌ای از خریداران به سمت این خودرو جذب شدند، اما رفته رفته و با افزایش قیمت سراتو سایپا در کارخانه و بازار آزاد، مشتریان کمتری شانس در اختیار داشتن سدان کره‌ای مونتاژی را پیدا کردند.
نسل دوم کیا سراتو سایپا با پیشرانه‌های 1.6 لیتری و دولیتری به بازار جهانی عرضه شد و سایپا نیز این خودرو را در همین دو نسخه مونتاژ نمود. نسخه‌ 1.6 لیتری با گیربکس دستی و نسخه دولیتری با گیربکس اتوماتیک به دست مشتری می‌رسیدند. یکی از ایرادات اساسی کیا سراتو مونتاژ حذف گسترده امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بود که موجب نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی شد. سایپا در ادامه سراتو را با امکانات و تجهیزات بیشتری وارد بازار کرد که به کیا سراتو آپشنال در بازار مشهور شدند.
از جمله امکانات سراتو آپشنال می‌توان به مواردی چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای به همراه رهیاب ماهواره‌ای، سنسورها و دوربین دنده عقب، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها و چراغ‌های اتوماتیک اشاره کرد که موجب استقبال گسترده از این خودرو در بازار شدند و با وجود افزایش قیمت سراتو سایپا همچنان مشتریان به دنبال خرید این خودرو بودند. تمرکز سایپا در ساخت سراتو مونتاژی به نصب تجهیزات رفاهی معطوف بود و نسبت به امکانات ایمنی خودرو بی‌توجه بود. از این رو سیستم کنترل پایداری، کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای و ترمزهای دیسکی عقب در سراتو سایپا غایب هستند درحالی‌که نسخه‌های وارداتی این امکانات را در خود داشتند.

سراتو سایپا

سراتو سایپا

از زمان بازگشت تحریم‌های خودروسازی علیه کشورمان قیمت سراتو سایپا در بازار رشد قابل توجهی داشته است. نمونه‌های دنده‌ای کمتر در بازار دیده می‌شوند و توجه اصلی به سمت کیا سراتو دولیتری ساده و آپشنال معطوف شده است. به همین دلیل در جدول زیر به بررسی قیمت سراتو مونتاژی در نسخه‌های دولیتری اتوماتیک آپشنال پرداخته‌ایم. قیمت‌ها تقریبی هستند و شما ممکن است با ارقام مختلفی در بازار روبرو شوید.
سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
139648,000 کیلومترعنابیبدون رنگ315 میلیون تومان
139750,000 کیلومترمشکییک لکه رنگ330 میلیون تومان
139725,000 کیلومترسفیدبدون رنگ340 میلیون تومان
139737,000 کیلومترسفیدبدون رنگ340 میلیون تومان
13983,500 کیلومترسفیدبدون رنگ387 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد