موضوعات داغ

عملکرد عالی بی ‌ام‌ و سری ۳ استیشن در تست گوزن + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی صحبت از برخورد نکردن با گوزن‌ها در بزرگراه‌ها باشد، بی‌ ام ‌و سری ۳ استیشن به لطف مهارتش در تست دشوار گوزن یکی از بهترین‌هاست. این تست ایمنی مهم نشانگر قابلیت خودرو در مانوردهی در برابر یک تهدید بزرگ در جاده حین از دست ندادن کنترل است. اما تست گوزن چگونه کار می‌کند و چه اهمیتی دارد؟
در تست گوزن از گوزن واقعی استفاده نمی‌شود، بلکه از یک سری مخروط برای شبیه‌سازی فضای لازم برای اجتناب از برخورد با حیوانات استفاده می‌شود. البته این تست بیشتر برای خودداری از برخورد با اشیای ثابت است تا اینکه بتواند از برخورد خودرو با حیوانات در حال حرکت جلوگیری کند. وقتی با یک حیوان مثل گوزن روبرو می‌شوید، دستورالعمل‌های رانندگی پیشنهاد می‌کنند محکم ترمز گرفته و سعی کنید از پشت سر او رد شوید.
صرف‌نظر از مفهوم نجات گوزن در این تست، این فرآیند جلوگیری از برخورد با موانع نشانگر توانایی یک خودرو در برخورد نکردن با اشیا در سرعت بالاست. ولوو یکی از شرکت‌هایی است که از تست گوزن برای آزمایش خودروهای خودش حین توسعه استفاده می‌کند.
در تست گوزن یک سری مخروط به شکل حرف S روی یک جاده خشک قرار داده می‌شوند. خودروها باید با سرعت در حال افزایش وارد این مسیر شوند تا زمانی که به یکی از مخروط‌ها برخورد کنند. بی ‌ام‌ و سری ۳ استیشن توانست تست گوزن را با سرعت ۷۸ کیلومتر بر ساعت پشت سر بگذارد. این مدل به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم رسید اما نتوانست از برخورد با مخروط‌ها خودداری کند.
وقتی سرعت ۷۸ کیلومتر بر ساعت بی ‌ام‌ و سری ۳ در تست گوزن را با دیگر رقبا مقایسه کنید، اهمیت این موفقیت بیشتر می‌شود. پورشه ۹۱۱ کاررا 4S همین تست را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشت در حالی که هوندا CR-V در پایان تست خودش سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت داشت. بی ‌ام ‌و سری ۳ استیشن توانست در این زمینه با سرعت بی ‌ام ‌و M2 برابری کند که موفقیت بزرگی برای این خودروی بزرگ و خانوادگی است.
https://www.aparat.com/v/Dxz30

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد