موضوعات داغ

مهندس پورشه: تکنولوژی الکتریکی ما پیشرفته‌تر از تایکان است +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه تایکان به تازگی در برنامه تخت گاز حضور داشت، جایی که کریس هریس آن‌ را یک سدان اسپرت الکتریکی جذاب توصیف کرد. او گفته رانندگی با این خودرو از همه مدل‌های الکتریکی دیگر جذاب‌تر است، اما همچنین افشا کرده پورشه تمام توانایی خودش در زمینه تکنولوژی خودروهای الکتریکی را به نمایش نگذاشته است.
البته وقتی مشخصات فنی تایکان را بخوانید به این نتیجه نخواهید رسید، اما هریس گفته زمانی که در حال ضبط بخش تایکان در برنامه تخت گاز بوده‌اند یک مهندس پورشه هم در آنجا حضور داشته است. همین مهندس به هریس گفته تکنولوژی الکتریکی پورشه خیلی پیشرفته‌تر از چیزی است که در تایکان شاهد آن هستیم.
می‌دانیم که پورشه صاحب ۱۵.۵٪ از شرکت خودروسازی کروات ریماک است که ابرخودروهای الکتریکی تولید می‌کند. ریماک عرضه ابرخودرو C Two را امسال آغاز خواهد کرد که توان کلی ۱۸۸۸ اسب بخار دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل کمتر از ۲ ثانیه و سرعت نهایی آن ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت است.
این مدل به لطف پک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت می‌تواند با هربار شارژ مسافت ۶۵۰ کیلومتر را طی کند. ریماک قصد دارد فقط ۱۵۰ نسخه از C Two تولید کند که قیمت آن ۱.۹۶ میلیون دلار است.
این احتمالا همان تکنولوژی باشد که پورشه می‌خواهد با استفاده از آن ابرخودرو الکتریکی خودش را با کمک ریماک بسازد که تا سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. شاید هم منظور مهندس پورشه آینده الکتریکی خودروهای این شرکت باشد – گفته شده برخی از مدل‌های اصلی پورشه با مدل‌های الکتریکی جایگزین خواهند شد.
پورشه در حال آماده‌ ‌سازی برای الکتریکی کردن مدل‌های قدیمی خودش است: نسخه الکتریکی معادل پورشه ماکان تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. همچنین شایعه شده زمانی که این شرکت بخواهد جایگزین کیمن و باکستر را معرفی کند، جایگزین آن‌ها هم یک مدل الکتریکی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد