موضوعات داغ

تاکسی های بین شهری، 400 لیتر بنزین نوروزی می گیرند

عکس مطلب اول
داریوش باقرجوان، مدیرکل مسافری سازمان راهداری از اختصاص سهمیه سوخت 400 لیتری بنزین در اسفندماه 98 و فروردین ماه سال 99 برای تاکسی های بین شهری خبر داد. این سهمیه سوخت براساس پیمایش به تاکسی های بین شهری اختصاص پیدا خواهد کرد و گفته می شود که این اتفاق از ماه اسفند رخ می ‌دهد و در بهمن ماه 750 لیتر سوخت یارانه ای به کارت هوشمند تاکسی‌ های بین شهری پلاک «ع» واریز شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، داریوش باقرجوان مدیرکل مسافری سازمان راهداری در صحبت های خود اضافه می کند که از ماه آینده 400 لیتر به عنوان کف سهمیه به کارت سوخت تاکسی ‌های بین شهری واریز می‌ شود که به عنوان تنخواه آنها منظور می‌ شود. مازاد بر این 400 لیتر نیز هرچقدر پیمایش و صدور صورت وضعیت داشته باشند، به صورت مابه التفاوت نرخ سوخت یارانه ‌ای با سوخت آزاد به شماره شبای رانندگان که در سامانه کارت هوشمند آنها ثبت شده، به صورت اعتباری و صرفاً قابل استفاده در جایگاه‌های سوخت، شارژ می‌ شود و قابل سوخت گیری خواهد بود.
لازم به ذکر است که این سهمیه 400 لیتری سوخت در ماه های آتی به تدریج حذف خواهد شد، ولی فعلا امکان صفر کردن آن به یکباره وجود ندارد و هنوز برخی از شرکت ها برای تاکسی های بین شهری که در مسافت شهرهای نزدیک و روستاها فعالیت دارند، صورت وضعیت صادر نکرده است که پس از یکپارچه شدن سامانه صدور صورت وضعیت ها، این 400 لیتر بنزین یارانه ای تنخواه حذف خواهد شد. برای فروردین ماه و سفرهای نوروزی هم این 400 لیتر به کارت سوخت رانندگان تاکسی های بین شهری واریز خواهد شد، اما هرچقدر کار بیشتری در ایام نوروز داشته باشند، میزان پیمایش آنان توسط وزارت نفت و همچنین وزارت کشور محاسبه شده و مابه التفاوت نرخ سوخت آزاد و یارانه ای آنان به کارت هوشمند آنان به صورت اعتباری واریز خواهد شد. لازم به ذکر است که برای میزان پیمایش آنان سقف خاصی تعیین نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد