موضوعات داغ

خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت در مراسم افتتاح سالن مجموعه سازی شرکت قالب های بزرگ سایپا اظهار داشت افرادی که با هدف کسب سود و دلالی اقدام به خرید بیش از یک خودرو کرده اند، ضرر خواهند کرد. مقدمات وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حال نهایی شدن است و در آن مقرر شده تا از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت شود. در حال حاضر فشار تقاضا بر روی صنعت خودرو بی سابقه بوده و ما در تلاشیم با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکلات دلالی را در این صنعت رفع کنیم تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت در ادامه با اشاره به رنجش مردم به دلیل قیمت بالای خودرو، گفت: این نرخ بالا ناشی از مسائلی خارج از کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی گذارد. همچنین واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه های مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.
زرندی در ادامه بیان داشت: وزارت صمت با هدف ایجاد نهضت داخلی سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و این هدف محقق شد. وی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور سالانه 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است که توانسته 630 هزار شغل ایجاد کند.
وی با بیان اینکه سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از 12 درصد است و میزان صرفه جویی حاصل از تولید و قطعات به کشور بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود، افزود: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه به کل اقتصاد، به طور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم، کشور را دچار مشکل کند. این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از بحران خارج شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/30
خودتون این وضعیتو درست کردید و دلال اصلی فروش محصولات تاریخ گذشته تون به شرایط قطره چکانی و انحصاری شدید حالا مالیات هم میخواید
در کشوری که سرمایه و زحمت مردم روز بروز پوچ تر ميشه يه روز همه رو سوق دادید به موبایل، يه روز به ماشین يه روز طلا، دلار...بنفع خودتون. اشتغال آفرینی از راه های ديگه هم غیر اينا و خودرو امکانپذیر بوده اما نه در مملکتی که بنفع مسئولینش نیست درست کار کنن
1398/11/30
خودتونو خسته نکنید این راهش نیست. دلال طوری قیمتو بالا میبره که خریدار نگون بخت پول مالیات رو هم پرداخت بکنه. هرکاری کنید نتیجش بالا رفتن مجدد قیمته.
1398/11/30
به این قسمت توجه کنید
معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صمت در ادامه با اشاره به رنجش مردم به دلیل قیمت بالای خودرو، گفت: این نرخ بالا ناشی از مسائلی خارج از کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی گذارد
خارج از کنترل خودروسازان؟!!! ی جوری میگه انگار تا دو سال پیش همه چیز عالی بوده. الان یکی بره سایت تویوتا خیلی راحت ماشین و رنگ و آپشن هاشو انتخاب میکنه و دوساعت بعد ماشین دم خونشه. وقتی کارخونه ماشین نمیده و چند میلیون نفر میریزن تو سایت برای خرید ظرفیتی بسیار محدود که یکسال بعد تحویل میدن،طبیعی هستش تو بازارش دلالی زیاد بشه و قیمت سر به فلک.
واقعا باید به شما احسنت گفت با این عقل و درایتتون.
1398/11/30
با سلام دوست عزیز به خودت زیاد فشار نیار اینجا ایرانه اون تویوتا که سما میفرمایید مدیر تویوتایی هم داره رییس جمهور و وزیر تویوتایی دارن ۲ محصول جدید آشغال چینی هم تولید کردن به اسم ایران نمیخوام با ماشین ملی ترکیه مقایسه کنم و داستان اونا اقتاصدشون از ما اوضاش خرابتر و بدبخت تر از ما هستن ولی با همه ی بدبختی واسه جان ،مال و احساسات مردمشون احترام قاعل میشوند