موضوعات داغ

وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده از ابتدای اسفند سهمیه سوخت مجزا می گیرند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، از ابتدای اسفند ما سال جاری وانت‌بارهای شهری بنزینی ساماندهی شده دارای پروانه معتبر و اسناد حمل از سهمیه سوخت مجزا برخوردار شده اند.
به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در این خصوص توضیح داد: «وانت بارهای بنزین سوز دارای پروانه فعالیت معتبر در سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری (به نشانی WWW.UTCMS.IR) که اطلاعات آنها توسط شهرداریها و یا اتحادیه های صنفی مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فوق الذکر ثبت شده باشد، از ابتدای اسفندماه سال جاری از اعتبار ریالی سهمیه سوخت بنزین برخوردار شده اند..»
وی ادامه داد: «این اعتبار ریالی برای خودروهای تک سوز کم مصرف و پرمصرف به ترتیب معادل 100 و 150 لیتر علاوه بر سهمیه واریز شده به کارت های سوخت آن ها می باشد و همین میزان برای خودروهای دوگانه سوز به ترتیب معادل 90 و 130 لیتر است.»
گفته می شود سهمیه واریز شده به کارت های سوخت وانت ها به رقم ابتدای طرح سهمیه بندی در انتهای آبان ماه 1398 باز می گردد. به عبارت دیگر برای خودروهای کم مصرف و پرمصرف تک سوز به ترتیب 200 و 300 و برای دوگانه سوزهای کم‌مصرف و پرمصرف به ترتیب 60 و 120 لیتر واریز خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره وانت بارهای پرتردد که نیازمند سوخت بیشتری از مقادیر گفته شده هستند اعلام کرد: «وانت‌بارهای دارای پروانه فعالیت معتبر، می توانند تا سقف 600 لیتر برای خودروهای پرمصرف و 400 لیتر برای کم‌مصرف از اعتبار سهمیه عملکردی برخوردار شوند.»
یکی از روش هایی که سبب بهره مندی از این سهمیه می شود ثبت پیمایش های موفق انجام شده توسط وانت بارها از طریق شرکت های هوشمند حمل بار است. این شرکت ها می بایست دارای مجوز از وزارت صمت و شهرداری ها بوده تا اطلاعات آن ها برای سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور ارسال شود. همچنین وانت بارها می توانند اطلاعات مربوط به تردد خود را از طریق سامانه متمرکز باربرگ شهری به نشانی www.baarbag.ir ثبت کنند.
لازم به یادآوری است که اعتبار محاسبه شده در این طرح تنها به کارت بانکی مالک خودرو واریز می شود که البته صرفاً در جایگاه‌های سوخت بنزین و به منظور برداشت سوخت بنزین توسط همان خودرو قابل استفاده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد