موضوعات داغ

نگاهی به قیمت تیوولی در بازار آزاد + جدول قیمت اسفندماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سانگ یانگ تیوولی خودرویی محبوب و ساختارشکن است که در بازار ایران و جهان به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد. قیمت تیوولی در بازار این خودرو را به رقیبی برای دیگر کراس‌اوورهای جمع و جور نظر پژو 2008 ، رنو کپچر و نیسان جوک تبدیل کرد. این رقابت با وجود افزایش چندبرابری قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و کراس‌اوورهای لوکس چینی نظیر چری تیگو 7 نیز به این رقابت افزوده شده‌اند.
سانگ یانگ همواره به ساخت محصولاتی با پیشرانه قدرتمند و ظاهر نازیبا شهره بوده است. طراحی ظاهری ضعیف محصولات سانگ یانگ همواره به عنوان دلیل فروش ناموفق این محصولات شناخته می‌شد. سانگ یانگ در طراحی تیوولی سعی کرد تا ظاهری متفاوت را برای این خودرو خلق کند و به همین دلیل است که طراحی خارجی این خودرو با تمامی محصولات سانگ یانگ متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که قیمت تیوولی آن را به ارزان‌ترین محصول سانگ یانگ تبدیل کرده و مایه مسرت مشتری است که محصولی خوش قیمت و زیبا از این شرکت کره‌ای خریداری کند. البته قیمت تیوولی در ایران به هیچ عنوان ارزان نیست و افراد زیادی قدرت خرید این خودرو را ندارند.

تیوولی

تیوولی

سانگ یانگ تیوولی در مقابل رقبایش از مزایایی همچون بازار دست دوم پررونق و فضای جادار کابین بهره می‌برد. کابین بزرگ مزیتی قابل توجه برای کراس‌اوورهای جمع و جور است و اکثر خودروسازان از ارایه چنین ویژگی مثبتی در خودروهای خود عاجز هستند. از سوی دیگر سانگ یانگ تیوولی فروش موفقی در بازار ایران داشته و به همین دلیل می‌توان نمونه‌های مختلفی از این خودرو را با سطوح مختلف بودجه در بازار یافت.
موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری سانگ یانگ تیوولی در ابتدای عرضه این خودرو به عنوان نقطه ضعف این خودرو در مقابل رقبایش تلقی می‌شد، چرا که اکثر رقبای این خودرو به پیشرانه‌های توربوشارژر مجهز بودند. با این وجود در وضعیت فعلی و به دلیل عدم دسترسی آسان به بنزین سوپر، نقطه ضعف یاد شده به نقطه قوت تیوولی تبدیل شده است. موتور تنفس طبیعی خودرو سازگاری بهتری با بنزین کم کیفیت دارد و در محدوده قیمت تیوولی کمتر خودرویی را می‌توان یافت که از این ویژگی بهره‌مند باشد.
در جدول زیر نگاهی به قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار آزاد داشته‌ایم. مدت‌هاست که به علت بسته بودن واردات، خودروهای خارجی در بازار کشورمان با رشد فزاینده قیمت روبرو بوده‌اند که به رکود خرید و فروش آن‌ها منجر شده است. از سوی دیگر در روزهای اخیر و به واسطه گستردگی شیوع ویروس کرونا، تردد مردم در فضای عمومی به شدت کاهش یافته و وضعیت خرید و فروش خودرو در پایین‌ترین میزان رونق به سر می‌برد. لازم به ذکر است نمونه‌های ذکر شده از قیمت تیوولی در جدول زیر با نرخ تقریبی ذکر شده‌اند و شما ممکن است با ارقام متفاوتی از جدول در بازار مواجه شوید.

سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
201777,000 کیلومترسفیدبدون رنگ400 میلیون تومان
201813,600 کیلومترسفیدبدون رنگ435 میلیون تومان
201813,600 کیلومترنقره ایبدون رنگ415 میلیون تومان
20186,000 کیلومترسفیدبدون رنگ442 میلیون تومان
201825,000 کیلومترسفیدبدون رنگ450 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد