موضوعات داغ

ثبت نام تعداد زیاد خودرو با کارت ملی و شناسنامه اجاره ای توسط دلالان

عکس مطلب اول
سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص افزایش قیمت خودروهای جایگزین اظهار داشت: خودروهای حذف شده از خطوط تولید به نسبت خودروهای جایگزین از قیمت کمتری برخوردار بودند و متاسفانه قیمت خودروهای جایگزین به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این افزایش قیمت در شرایطی است که وزارت صمت قول داده بود خودروهای جایگزین در همان رنج قیمت خودروهای توقف تولید شده باشند. ضمن اینکه قرار بود با قرارگیری این خودروهای جدید در مدار تولید، کیفیت خودرو هم افزایش پیدا کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: متاسفانه دلالان و شرکت های واسطه ای با شرایط خاص با استفاده از کارت ملی و شناسنامه اجاره ای خودرو ثبت نام کرده و مالیاتی هم نمی پردازند و سود زیادی به دست می آورند.
حسینی‌کیا با بیان اینکه اگر هزینه های بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کش ترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را می کشند بیشترین حقوق را دریافت می کنند.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان ما در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری لازم را انجام نمی دهند. خودروسازان آلمانی 24 درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند، اما این رقم برای خودروسازان ما تنها 2 درصد است و این تفاوت خودروسازی ما و آلمان است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد