موضوعات داغ

برخی نمایندگی‌های فروش خودرو در آمریکا از مردم می‌خواهند اقساط وام خود را پرداخت نکنند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
برخی از افرادی که نمی‌توانند وام خودروهای خود را پرداخت کنند، دیگر اقساط آن را پرداخت نمی‌کنند تا یک خودرو دیگر بخرند. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر کرده، این اقدام کاملا بی‌سروصدا در آمریکا در حال انجام است و مردم برای خودروهایی ثبت‌نام می‌کنند که قادر به پرداخت اقساط آن‌ها نیستند.
تعداد افرادی که به سفارش یک نمایندگی از ادامه پرداخت اقساط خودروهای خود صرف‌نظر می‌کنند مشخص نیست. می‌دانیم که قیمت متوسط یک خودرو جدید حدود ۳۵ هزار دلار است. بانک فدرال رزرو نیویورک که آمار وام‌های خودرو و عدم پرداخت اقساط آن‌ها را ثبت می‌کند طی چند سال گذشته متوجه افزایش شدیدی در این عدم پرداخت‌ها شده است.
مقدار وامی که به صاحبان خودروها پرداخت می‌شود از سال ۲۰۱۰ تاکنون افزایش یافته و در هر سه ماه از سال ۲۰۱۹ معادل ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. تعداد وام‌هایی که از موعد پرداخت اقساط آن ۹۰ روز گذشته از سال ۲۰۱۲ تاکنون افزایش داشته، اما هنوز به تعداد ثبت شده در سال‌های پس از رکود اقتصادی نرسیده است.
یک دلیل افزایش عدم پرداخت‌ها این است که امروزه وام‌های زیادی برای خرید خودرو داده می‌شود. بانک فدرال رزرو گزارش داده مقدار این وام‌ها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ معادل ۱۵۹ میلیارد دلار بوده است.
این بانک اعلام کرده مقدار وام دریافتی توسط مشتریان در سال ۲۰۱۸ به ۵۸۴ میلیارد دلار رسیده که بیشترین مقدارش طی ۱۹ سال گذشته است. این بانک اعلام کرده با وجود اینکه تعدادی از این افراد وام‌گیرنده در حساب بانکی خود مبالغ زیادی سپرده‌گذاری کرده‌اند، اما تعداد وام‌گیرندگانی که ممکن است نتوانند از پس بازپرداخت اقساط وام خود بربیایند خیلی زیاد شده است.
به هر حال این کار تاثیر خیلی زیادی روی زندگی خریدار خودرو دارد و اوست که مسئولیت بازپرداخت وام را برعهده دارد، حتی اگر بخواهد در پرداخت آن کوتاهی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد