موضوعات داغ

آخرین تغییرات قیمت خودرو در شب عید

عکس مطلب اول
قیمت خودرو در بازار شب عید با سایر روزهای سال اندکی متفاوت است؛ زیرا معامله ماشین دست دوم در این زمان به دلیل هیجان بازار و افزایش قیمت ناچیز با نوساناتی همراه است که فروشندگان حتما باید مراقب باشند که درگیر التهابات بازار شب عید نشوند.
به گزارش خودرو بانک، شب‌های عید همواره مصادف با افزایش تعداد مشتریان در بازار و گسترش تقاضا برای کالاهای مختلف بوده است؛ از انواع منسوجات، لباس، کیف، کفش و... گرفته تا خودرو کارکرده، همگی با رونق نسبی و ازدیاد معاملات در شب عید مواجه می‌شوند.
طبق نمودارهای عرضه و تقاضا در علم اقتصاد، هرگاه تقاضا برای یک کالا افزایش یابد؛ قیمت آن نیز متعاقبا بالا خواهد رفت. البته این سخن به آن معنا نیست که در شب عید، بهای تمام کالاها به طور قطع افزایش می‌یابد؛ زیرا از سوی دیگر، میزان عرضه کالاهایی همچون فروش خودرو در شب عید نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت و درنتیجه‌ی اثر افزایشی ازدیاد تقاضا تا حد زیادی تحت کنترل درخواهد آمد.

فروش خودرو در روزهای آخر سال جاری چگونه است؟
معمولا به دلیل افزایش شمار مشتریان ماشین در شب عید، بازار فروش خودرو کشور با رونق و البته اندکی افزایش قیمت مواجه می‌شود. با این حال در سال جاری، دلایلی همچون نوسانات نرخ ارز و شدت یافتن تقاضای کاذب موجود میان مشتریان، بازار خودرو کارکرده را با افزایش قیمت‌های نسبتا شدید مواجه ساخته است. بنابراین کمی بعید به نظر می‌رسد که در صورت ثبات عوامل بیرونی نظیر نرخ ارز و... شاهد افزایش بیشتر قیمت ماشین در بازار شب عید امسال باشیم.
حتی در صورت ثبات شرایط می‌‌توان کاهش قیمت خودرو را در سال جاری شاهد بود؛ زیرا نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر سایر بازارها در مدت اخیر، موجب کاهش کشش بازار و تعدیل تعداد مشتریان واقعی در بازار ماشین‌های دست دوم شده است. در نتیجه تحت چنین شرایطی بازار با کاهش تقاضای حقیقی فروش خودرو کارکرده و در نتیجه تقلیل قیمت‌ها مواجه خواهد شد.

فروش خودرو

فروش خودرو

در هر حال، اگر بخواهیم بازار شب عید را از جنبه عمومی و فارغ از عوامل تاثیرگذار بیرونی غیرمعمول نظیر نوسانات نرخ ارز بررسی کنیم؛ باید بگوییم که قیمت فروش خودرو کارکرده در بازار شب عید با افزایش حداکثر پنج درصدی مواجه می‌شود و پس از فروکش کردن تب فروش ماشین دست دوم در شب عید، به حالت قبل بازمی‌گردد.

درگیر نوسانات قیمتی بازار خودرو در شب عید نشوید!
همانگونه که ذکر شد، افزایش تقاضا برای فروش خودرو کارکرده و همچنین نوسانات قیمت ماشین در یک ماه پایانی سال اجتناب ناپذیر است. از این رو باید پیش از فروش خودرو دست دوم همه جوانب را در نظر گرفت و پس از آن نسبت به معامله اقدام کرد؛ حال اتومبیل مدنظر می‌خواهد یک محصول تولید داخلی همچون پژو ۲۰۶ و ال ۹۰ باشد یا فروش چری کارکرده چینی باشد.
اگر شما به عنوان فروشنده اتومبیل دست دوم هیچ تجربه‌ای مبنی بر فروش فوری ماشین کارکرده ندارید، باید بیش از سایر فروشندگان مراقب باشید؛ زیرا هنگام انتقال سند خودرو به خریدار، باید حتما نکاتی را درباره چگونگی نقل و انتقال مدارک و دریافت وجه بدانید.
از طرفی معامله ماشین دست دوم همواره یکی از پردردسرترین معاملاتی است که صاحبان انواع اتومبیل با آن مواجه هستند؛ به همین دلیل بهتر است فروش خودرو کارکرده به دست متخصصان و افراد خبره و فعال در بازار سپرده شود.

تجربه شیرین فروش ماشین در بازار شب عید با خودرو۴۵
فروش فوری خودرو کارکرده شما در ماه آخر سال به واسطه شرکت خودرو ۴۵ می‌تواند، تجربه مناسبی از معامله را برایتان رقم بزند. پس دیگر نیازی به گشتن در بازار و انتخاب راه حلی برای فروش سریع ماشین دست دوم نیست،‌ زیرا خودرو ۴۵ یک شرکت فعال در زمینه فروش فوری خودروهای کارکرده است که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام و ارسال درخواست فروش به این شرکت، ماشین خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پول نقد تبدیل کنند.
تنها کافی است به سایت خودرو ۴۵ مراجعه کرده و پس از دریافت نوبت، ماشین خود را به نزدیک‌ترین شعبه شرکت جهت انجام رایگان تمام امور مرتبط با کارشناسی شاسی، موتور و بدنه انتقال دهید. سپس در مرحله آخر پس از انتقال اسناد و مدارک به خریدار، وجه نقد در همان روز به فروشنده تحویل داده خواهد شد. ناگفته نماند که تمام مراحل فروش خودرو کارکرده در خودرو45 با سرعت تمام و تنها با یک بار مراجعه انجام می‌شود.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/20
این شرکت کلاه برداره
قیمت رو به پایین ترین حالت ممکن به شما اعلام میکنه،سند خودرو هم وکالت 45 روزه میگیرن و خدا میدونه چقدر ماشین دست به دست و دلالی میشه...
وقتی هم که ماشینتو گرفتن دیگه حتی زورکی جوابتو میدن اگه کارت بهشون بیوفته
شما گولشو نخورید
1398/12/21
تجربه من از فروش تندر پلاس اتوماتیک. پس از مراجعه به خودرو 45 و کارشناسی خودرو. قیمت کارشناسی خرید توسط خودرو 45 را 168 میلیون اعلام کردند در صورتی که بنده خودرو را به راحتی به قیمت 188 میلیون فروختم. بنابراین ماشین خود را به این شرکت نفروشید چون قیمت پیشنهادی کمتر از قیمت بازار است.
1400/7/6
تجربه من خیلی متفاوت تر از شما بوده، من یک روزه ماشینم رو فروختم و خیلی جالب بود که درست همونطور که گفته بودن هم کارشناسی کردن هم قیمت خوب دادن و منم سریع ماشینمو فروختم.