موضوعات داغ

افزایش 400 درصدی سرمایه سایپا تصویب شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مجمع عمومی فوق ‌العاده صاحبان سهام شرکت خودروسازی سایپا روز چهارشنبه ۲۸ اسفند و همچنین با حضور بیش از ۷۴ درصد از سهامداران این شرکت بزرگ خودروسازی برگزار شد و مهم ترین اتفاق این مجمع عمومی، توافق سهامداران با افزایش حدود ۴۰۰ درصدی سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی‌ ها بوده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از سایپانیوز، افزایش سرمایه حدود 400 درصدی شرکت سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ های بلند مدت در دستور کار این شرکت خودروسازی قرار گرفته و با تایید بیشتر سهامداران و همچنین با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، به تصویب رسیده است. لازم به توضیح است که در این مجمع، سهامداران به افزایش سرمایه حدود 400 درصدی سایپا رای دادند و بدین ترتیب، سرمایه ثبت شده این شرکت از 39 هزار و 200 میلیارد ریال به مبلغ قابل توجه 195 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که در توسعه و تولید محصولات جدید این خودروساز داخلی تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مجمع گزارشی مختصر از عملکرد سایپا در سال 98 ارائه کرد و افزود که با وجود اینکه سال 98 به طور کامل تحت تاثیر تحریم ها قرار داشتیم، ولی عملکرد تولیدی ما با سال 97 برابری کرد و موفق شدیم در سال سپری شده با تولید 415 هزار دستگاه انواع محصولات، به خودروساز اول کشور تبدیل شویم. سید جواد سلیمانی با اشاره به فروش و تحویل 435 هزار دستگاه خودرو در سال 98، اعلام کرد که در بهمن ماه سال 97 تعداد 540 هزار تعهد فروش در گروه خودروسازی سایپا وجود داشت که این تعداد امروز به کمتر از 300 هزار دستگاه رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد