موضوعات داغ

کرونا جهان را تکان داد، کاهش میلیونی تولید اتومبیل تنها در 3 قاره

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان بویژه اروپا، زندگی بسیاری از شهروندان را مختل کرده است و با گسترش آن در کشورهای مختلف، کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیز مجبور به تعطیلی موقت خود تا فروکش کردن بحران و مهار این ویروس در کشورهای خود شده اند. در این بین صنعت خودروسازی را می توانیم یکی از بزرگ ترین صنایع آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا بدانیم که در کشورهای اروپایی و همچنین آمریکایی، باعث شده تا میزان تولید اتومبیل در همین چند هفته شیوع ویروس در کشورها، یک کاهش میلیونی را تجربه کرده باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت تحقیقاتی "IHS مارکیت" نشان می دهد که با شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی، باعث شده است تا کاهش تولید 1.4 میلیون دستگاهی اتومبیل را در اروپا، آمریکای شمالی و همچنین آمریکای لاتین شاهد باشیم.
به طور متوسط اگر کارخانه های اروپایی 13 روز فعالیت خود را متوقف کنند، می توانیم به کاهش تولید 880 هزار دستگاهی اتومبیل در کشورهای اروپایی اشاره داشت و اگر هم کارخانه های تولید اتومبیل در آمریکای شمالی به مدت 6 روز دست از تولید اتومبیل بردارند، کاهش تولید حدودا 478 هزار دستگاهی را شاهد خواهیم بود. شیوع ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین هم منجر به تعطیلی کارخانه های تولیدی این منطقه خواهد شد و اگر دو کشور آرژانتین و برزیل تولیدات خود را برای 8 الی 15 روز متوقف کنند، با کاهش تولید 80 هزار دستگاهی اتومبیل روبرو خواهیم شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد