موضوعات داغ

متقاضیان استرداد بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما بخوانند

عکس مطلب اول
با وجود تاکید وزارتخانه های راه و گردشگری برای استرداد وجوه کنسلی سفرها، اما برخی شرکت های هواپیمایی و ریلی، هتل ها و آژانس های هوایی و مسافرتی، به این دستورالعمل به درستی عمل نکرده و یا مبالغ را برنگردانده اند و یا از مردم به دلیل لغو سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا جریمه گرفته اند. بر اساس گزارش های کمیته های رسیدگی به شکایت های گردشگری، بیشترین موارد شکایت مربوط به ایرلاین ها بوده که یا تا کنون یا هزینه ها را عودت نداده و یا بازپرداخت آن را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده اند. برخی دیگر از دفاتر مسافرتی و هتل ها نیز با وجود بخشنامه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، اقدام به کسر جریمه از مسافران خود کرده اند. در بخش فروش آنلاین و پاسخگو نبودن این شرکت ها در مقابل استرداد بلیت و خدمات سفر نیز شکایت های زیادی ثبت شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که پیش تر بخشنامه ای در خصوص لغو سفرها صادر کرده و از تاسیسات گردشگری خواسته که بدون کسر جریمه، این هزینه ها را به مردم بازگردانند، از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۹ برای پیگیری شکایت های مربوط به بدتعهدی تاسیسات گردشگری در دسترس است.
برای پیگیر تخلفات شرکت های هواپیمایی و آژانس های هوایی هم می توان به سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به آدرس www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights مراجعه کرد.
شرکت‌ قطارهای مسافری رجا هم در اطلاعیه ای اعلام کرده که مسافران از طریق شماره تلفن های ۱۵۳۹ و ۵۱۴۹- ۰۲۱ می توانند نسبت به استرداد اقدام کرده و وجه بلیت خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند. متقاضیان استرداد بلیت قطار باید شماره سریال بلیت صادره، شماره تلفن همراه که هنگام خرید بلیت ثبت کرده اند و همچنین شماره کارت بانکی یکی از افرادی را که بلیت به نام ایشان صادر شده است، برای تطبیق و استرداد وجه اعلام کنند.
شکایت های مربوط به اتوبوس های بین شهری و تخلفات راننده ها هم از طریق سامانه راهداری و حمل و نقل جاده ای http://rmto.ir/Pages/inspection.aspx قابل ثبت و پیگیری است.
همچنین شماره تماس 138 تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیرصنفی اعم از شرکت های تولیدی و خدماتی دولتی و غیردولتی است. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به موضوع تخلفات این تاسیسات رسیدگی می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد