موضوعات داغ

با ممنوعیت تولید خودروهای یورو 4، سرنوشت خودروهای جدید یورو 4 مثل سورن سال چه می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این موضوع که از ابتدای سال ۹۹ خودروی یورو ۴ مجوز تولید نخواهد گرفت، اعلام کرد که با شرکت های خودروساز داخلی نیز در این زمینه مذاکره شده و به توافق رسیده اند. حال این سوال بوجود می آید که با ممنوعیت تولید خودروهای یورو 4 در سال 99، تکلیف محصولات جدید شرکت های خودروساز چه خواهد شد که در ماه های گذشته و به عنوان یک محصول جدید، با استانداردهای یورو 4 معرفی شده اند؟!
سمند سورن سال را می توانیم یکی از جدیدترین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بدانیم که در سال 99 و با تغییراتی در ظاهر خود قرار است به مشتریان عرضه شود. این به طور رسمی در 16 بهمن ماه سال گذشته معرفی شد و قرار است که در سال جدید به عنوان یک خودروی فیس لیفت و با تغییراتی در ظاهر خود به بازار عرضه شود، اما مهم ترین ویژگی آن می تواند استانداردهای آلایندگی یورو 4 آن باشد که در واقع ماننده نمونه های قبلی بوده و حالا با اعلام ممنوعیت تولید خودروهای یورو 4 در سال جدید، مشخص نیست که سرانجام این خودروی تازه تولید شده به کجا می رسد و آیا شاهد ارتقای استانداردهای این خودرو به سطح یورو 5 خواهیم بود یا خیر که در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو واکنشی در رابطه با این موضوع نشان نداده است.

سمند سورن سال

سمند سورن سال


در روزهای گذشته، عیسی کلانتری با تاکید بر این موضوع که از ابتدای سال 99 خودروی یورو 4 مجوز تولید نخواهد گرفت، اعلام کرد که تمام صنایع و شرکت های خودروساز داخلی موظف خواهند بود که از ابتدای سال جدید در تولیدات خود به استانداردهای یورو 5 دست پیدا کنند و خوشبختانه در این زمینه با خودروسازان به توافق رسیده ایم.
در ادامه به گزارش خودروبانک و با اشاره به خودروی سمند سورن سال، بد نیست بدانید که تغییرات صورت گرفته در این خودرو به منظور بروزرسانی و مدرن‌ کردن آن صورت گرفته که از اصلی ‌ترین آن‌ ها می ‌توان به بازنگری گرافیک داخلی چراغ‌ های جلو و عقب اشاره کرد. بر این اساس خودروی جدید سمند سورن سال مجهز به چراغ ‌های جلو جدید با گرافیک جذاب خواهد بود که با طرحی متفاوت و رنگ مشکی داخلی عرضه می‌ شود. همچنین احتمال می ‌رود که نسخه‌ های توربوشارژ این خودرو از خطوط قرمز رنگ درون کاسه چراغ جلو بهره‌ مند شوند که این موضوع می‌ تواند جذابیت ظاهری آن را افزایش دهد.
به همین ترتیب، چراغ‌ های عقب این خودرو نیز به کلی دستخوش تغییر در گرافیک داخلی و نمای ظاهری شده است، از این پس با طرح کریستالی شفاف و یا اصطلاحاً سفید برفی عرضه خواهد شد که همین امر باعث می ‌شود چهره ‌ای به مراتب اسپرت و جذاب تر از گذشته داشته باشد. از دیگر تغییرات ظاهری صورت گرفته روی این خودرو می‌ توان به اضافه شدن اسپویلر اسپرت روی درب صندوق عقب، رینگ های جدید و برخی موارد دیگر و تغییراتی خوب در داخل کابین اشاره کرد.

سمند سورن سال

سمند سورن سال

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/5
یورو ۵ های الکی که از یورو ۲ های ماشین های خارجی کمتر هست به چه درد میخوره