موضوعات داغ

افزایش فروش قابل توجه شاسی بلندها در اروپا؛ حذف تدریجی اسپرت ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس آمار های منتشر شده خودروهایی که تا پیش از این در اروپا به عنوان خودروهای محبوب شناخته می شدند یعنی انواع خودروهای سدان، هاچ بک، مینی ون، اسپرت و حتی لوکس قافیه را به شاسی بلندها و کراس اوور ها باخته و با کاهش فروش مواجه شده اند.
به عبارت دیگر در سال میلادی 2019 خودروهای کراس اوور و شاسی بلند افزایش فروش خوبی را تجربه کرده اند.

آمار فروش خودرو

آمار فروش خودرو

به عنوان نمونه سدان ها که 24 درصد از بازار فروش در سال 2018 را به خود اختصاص داده بودند سال میلادی گذشته با کاهش فروش مواجه شده و فروش 20.2 میلیونی آن ها به 18.8 میلیون رسیده است. این موضوع نه تنها در خصوص سدان ها که در خصوص هاچ بک ها نیز صدق می کند. البته هاچ بک ها هنوز هم در میان اروپاییان بسیار محبوب اند اما فروش این خودروها از 10.45 میلیون دستگاه در سال 2018 به 9.25 میلیون دستگاه در سال 2019 رسیده است.
حال سوالی که مطرح می شود این است که با توجه به افزایش فروش شاسی بلندها و کراس اوورها خودروسازان برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار و افزایش سود خود چه راهکاری پیش رو دارند؟
به طور قطع راهکار نخست افزایش تنوع و کاهش قیمت انواع خودروهای شاسی بلند و کراس اوور است. راهکار دیگری که نباید نسبت به آن بی توجه بود تمرکز بر روی خودروهای سبز و الکتریکی است. هرچند این راهکار در کوتاه مدت نمی تواند چندان توجه خریداران بازار خودرو را به خود جلب کند اما به طور قطع در دراز مدت خودروسازان را به سود قابل توجهی می رساند.

کاهش فروش سدان

کاهش فروش سدان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد