موضوعات داغ

جنگ داخلی ایتالیایی؛ قدرت‌نمایی لامبورگینی کونتاش در مقابل فراری F40

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
لامبورگینی کونتاش و فراری F40 هر دو از ابرخودروهای دهه هشتاد میلادی هستند که برای سال‌ها به تیتر رسانه‌های خودرویی تبدیل شده بودند. این سوپر خودروهای دهه هشتادی ممکن است در حال حاضر کند و کم قدرت به نظر برسند و با یک فولکس واگن گلف GTi برابری کنند اما اسطوره‌هایی ماندگار در صنعت خودروسازی هستند که پس از گذشت سال‌ها همچنان ارزش خود را حفظ کرده‌اند.
به تازگی تصاویری از رقابت یک دستگاه لامبورگینی کونتاش محصول ۱۹۸۶ و فراری F40 محصول ۱۹۸۹ در بزرگراه‌های کالیفرنیا منتشر شده است.. این رویارویی چند هفته پیش و زمانی که خیابان‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تقریبا خالی بودند رخ داده است. به همین بهانه تلاش داریم به بررسی کوتاه این دو خودرو دوست داشتنی ایتالیایی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لامبورگینی کونتاش و فراری F40

لامبورگینی کونتاش و فراری F40

کونتاش حاضر در ویدیو مدل ۱۹۸۶ است که از موتور ۵.۲ لیتری V-12 با شش کاربراتور دو دهنه بهره می‌برد. این باعث شده این کونتاش خیلی خاص باشد، چون بیشتر نمونه‌های کونتاش در آمریکای شمالی از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بوش استفاده می‌کردند که باعث شده بود نسبت به این مدل ضعیف‌تر باشند. نسخه کارخانه این کونتاش توان ۴۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن در محدوده ۴.۲ ثانیه قرار دارد.

لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش برای نخستین بار در دهه هفتاد میلادی به نمایش عموم درآمد. این خودرو حاصل مدیریت جدید این شرکت بود، چرا که فروچیو لامبورگینی در ابتدای دهه هفتاد میلادی ناچار شد سهام کارخانه خود را به یک کارخانه‌دار سوئیسی و دوست او واگذار کند. کونتاش با طراحی عجیب و غریبش و سرعت فوق‌العاده 309 کیلومتر بر ساعت، برای سال‌ها به خودرو محبوب کودکان در سراسر جهان تبدیل شده بود. در اوایل دهه نود میلادی این مدل قیمتی معادل ۱۵۰ هزار دلار داشت که حالا ارزشش به ۳۲۰ هزار دلار رسیده است. به تازگی یک کونتاش مشکی محصول ۱۹۹۰ با قیمت ۸۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش

فراری F40 محصول ۱۹۸۹ از موتور ۲.۹ لیتری توئین توربو V-8 بهره می‌برد که در دهه هشتاد کاملا مناسب مسابقات خیابانی بود. این فراری به لطف توان ۴۷۸ اسب بخار و گشتاور ۶۴۲ نیوتن متر و وزن ۱۱۰۰ کیلوگرمی، شتاب صفر تا صد کیلومتر زیر ۴ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت دارد. قیمت این مدل هم آن زمان ۴۰۰ هزار دلار بوده که حالا ارزشش به ۸۵۰ هزار دلار رسیده است.

فراری F40

فراری F40

فراری F40 پاسخ قاطعانه این شرکت به رقیب ایتالیایی خود بود که از اواخر دهه هشتاد میلادی تا اوایل دهه نود به تولید می‌رسید. این خودرو آخرین ساخته دست انزو فراری بزرگ است و به همین دلیل ارزش خاصی در بین خودروهای کلاسیک دارد. این خودرو علاوه بر پاسخ مناسب به لامبورگینی کونتاش، نماد چهل سالگی شرکت فراری است. در ساخت این خودرو از فناوری‌های نوین استفاده شده بود تا فراری F40 بتواند نخستین خودرو فراری باشد که به سرعت 320 کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

فراری F40

فراری F40

نکته جالب درباره این رقابت، صدای جذابی است که از این دو خودرو شنیده می‌شود. صدای گاز دادن کونتاش روح آدم را جلا می‌دهد، مخصوصا وقتی فراری از دستش فرار می‌کند. همچنین صدای بوق لامبورگینی قطعا لبخند را به لب‌های شما خواهد آورد. ویدیوهای این دو ابر خودرو ایتالیایی بارها و بارها ارزش مشاهده را دارد. لازم به ذکر است در برنامه گرندتور نیز قسمتی به مقایسه این دو ابر خودرو دوست داشتنی اختصاص داده شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/9
فقط می توانم بگم به به