موضوعات داغ

به ازای یک کامیون نو، نیاز به اسقاط 2 کامیون داریم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
احمد کریمی، دبیر کانون کامیون داران کشور با اشاره به این موضوع که در حال حاضر حدود 400 هزار کامیون فعال در کشور وجود دارد، اعلام کرد که در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، دولت باید تمهیدات لازم را انجام دهد و نیاز است که با خروج ناوگان کامیون های فرسوده، تعادل را درعرضه و تقاضای بار ایجاد کند. در حال حاضر اصلی‌ ترین برنامه دولت در حوزه جابجایی کالا و بار، توسعه حمل و نقل ریلی است و استفاده از این روش در حوزه بار علاوه بر کاهش آلایندگی‌ ها، زمینه ساز افزایش بهره وری هم خواهد شد و در این زمینه شاهد کاهش تردد و تصادفات جاده ای خواهیم بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران کشور در ادامه صحبت های خود با اشاره به اقدامات دولت در حوزه واردات ناوگان جاده ای، اعلام کرد که در این زمینه دولت باید در بخش بار اقدامات ویژه ای در دستور کار خود قرار داده و به گونه ای اقدام کند که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده از رده خارج شوند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جابجایی کالا‌ها و بار، شاهد نوسازی و بهره وری بیشتر ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور نیز باشیم. در این زمینه لازم است که تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به 35 هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره وری آن باشیم، چرا که بخش عمده ای از این ناوگان‌، اکنون کارکرد‌های طولانی دارند و این امر باعث شده تا نتوانیم از این حوزه به صورت مناسب بهره وری کنیم.
احمد کریمی در ادامه صحبت های خود افزود: انجام چنین اقداماتی باعث شده است تا بسیاری از رانندگان مشکلاتی در حوزه سوخت و کرایه‌ های پایین داشته باشند و نیاز است که دولت حمایت‌ های خود را در حوزه افزایش دهد و با استفاده از نظرسنجی و اطلاع از نیاز‌های کامیون داران، به مشکل آنان رسیدگی کرده و بتواند آنان را برطرف کند. تعداد ناوگان‌ جاده‌ ای در حوزه حمل و نقل بار، در حال حاضر بسیار بیشتر از تقاضا است و همین موضوع زمینه ساز بسیاری از مشکلات برای فعالان این حوزه شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/2
این عکس خودش یه کامیون فرسوده ی نو هست
1399/2/2
سلام به آقای کریمی برسونید و بگید شما دبیر کانون کامیونداران و حافظ منافع اونها هستید یا شریک وارد کننده و خودرو ساز؟
یعنی چی ؟؟؟؟
مثلا من که عمرم رو توی این کار گذاشتم حالا ماشینم رو بدم نصف ماشین بگیرم؟
خجالت بکشید کارهایی رو که چند دهه هست انجام ندادین خواهشا الان هم دیگه اینطوری انجام ندید.
هر وقت روی خودروهای فرسوده مون کشته شدیم شهرداری میاد جمعمون میکنه.
تا اون وقت هم نظریه ای که سودش مال کامیوندار نباشه نده برادر.
حرف نزنی نمی گن....