موضوعات داغ

خودروهای یورو 4، هیچکدام امسال پلاک گذاری نمی شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سید محمدمهدی میرزایی قمی، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به این موضوع که از امسال دیگر هیچ خودروی تولید شده در کشور با استانداردهای یورو 4 پلاک گذاری نخواهد شد، اعلام کرد که در راستای تحقق این هدف، لازم است دستگاه ‌های نظارتی به این تخلف رسیدگی کنند.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور روز گذشته به ادامه روند نامه نگاری خودروسازان و مسئولان وزارت صمت برای تغییر موعد فروش خودروهای با استاندارد یورو ۵ اشاره کرد و افزود که ما به عنوان دستگاه محیط زیستی کشور، اقدامات عملیاتی خودمان را در این زمینه انجام داده و طی مکاتبات رسمی به عنوان رئیس کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور، نظرمان را در رابطه با این موضوع اعلام کردیم.
سید محمدمهدی میرزایی قمی در رابطه با محصولاتی که امسال احتمالا با استانداردهای یورو 4 به مشتریان فروخته شده اند نیز اعلام کرد: در این خصوص مکاتباتی با فرمانده نیروی انتظامی انجام شده است و طبق همفکری های انجام شده، مقرر شد که از ابتدای سال 99 محصولاتی که دارای استاندارد پایین تر از یورو 5 هستند، به هیچ عنوان پلاک گذاری نخواهند شد و تا به امروز هم هیچگونه خودرویی با استانداردهای یورو 4 در کشور پلاک گذاری نشده است. سازمان محیط زیست در خصوص قوانین مربوط به ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و برای اجرای قوانین در حد تکالیف و وظایف خود عمل کرده است و بابت تخلف شرکت های خودروسازی هم به سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشته و لازم است که دستگاه های نظارتی و اجرایی کشور نیز به این مسئله ورود پیدا کنند، زیرا ضرر وارد شده از سوی آنان مسلم است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به تعلل خودروسازان در اجرای این طرح، اعلام کرد که خودروسازان تصور می کردند با گذر زمان، سازمان محیط زیست از خواسته های خود کوتاه می آید و بدون توجه به ارتقای استانداردها و با نامه نگاری، تعامل و لابی از ارتقای استاندارد محصولات خود عقب مانده است. حال هیچگونه مشکل اجرایی در این خصوص وجود ندارد و ادعاهای خودروسازان تنها بهانه گیری آنان خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/2
محیط زیست که هیچی بزرگترهاشم نتونستند جلوی باند مفسد و مافیای خودروسازی قد علم کنند. آخرش 1 سال دیگه فرصت میگیرند.