موضوعات داغ

تیگوان به پرفروش ترین خودروی فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در بهار ۲۰۲۰، تولید فولکس واگن تیگوان از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۷ تاکنون از تعداد ۶ میلیون دستگاه عبور کرد.
فولکس واگن در سال گذشته به تنهایی ۹۱۱ هزار نسخه از این شاسی بلند کامپکت تولید کرده که آن را به پرفروش‌ترین خودرو برند و گروه فولکس واگن تبدیل می‌کند. با توجه به اینکه امروزه مردم تمایل زیادی به خرید خودروهای شاسی بلند دارند و تیگوان در ۸۰٪ کشورهای دنیا عرضه می‌شود، چنین ارقامی باعث تعجب نیست.
این یعنی سال گذشته در هر ۳۵ ثانیه یک تیگوان تولید شده است. با توجه به آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹، تیگوان همچنین به پرفروش‌ترین شاسی بلند در اروپا و یکی از سه شاسی بلند محبوب دنیا تبدیل شده است.
نسل اول تیگوان: از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶
اولین نسل تیگوان در پاییز ۲۰۰۷ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی و از اواخر همان سال وارد بازار شد. تا دقیقا یکسال بعد از عرضه، ۱۵۰ هزار نسخه از تیگوان تولید شد که از همان ابتدا آن را به پرفروش‌ترین شاسی بلند در آلمان تبدیل کرد.
تیگوان که با سیستم دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک، موتورهای بنزینی و دیزلی توربوشارژ و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در دسترس است، خط تولید گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۱، فولکس واگن فیس‌لیفت تیگوان را عرضه کرد که تغییرات زیادی در آن اعمال کرده بود. ظاهر جدید تیگوان باعث افزایش فروش و شکستن رکورد ۵۰۰ هزار دستگاه فروخته شده برای اولین بار شد.

تیگوان

تیگوان


نسل دوم تیگوان: از سال ۲۰۱۶ تاکنون
در آوریل ۲۰۱۶، فولکس واگن نسل دوم تیگوان را عرضه کرد که روی پلتفرم MQB سوار شده بود. این پلتفرم باعث تغییرات زیادی در ظاهر، کاربرد، پیشرانه و تکنولوژی این مدل شد. پیشرانه این مدل هم گسترده‌تر شد و با توان‌های ۱۱۳ تا ۲۳۷ اسب بخار عرضه شد.
در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار یک مدل با فاصله دومحور بیشتر (۱۱ سانتیمتر بیشتر) عرضه شد. این مدل با نام تیگوان آل‌اسپیس، فضای داخلی بیشتری داشت و گزینه هفت صندلی آن هم قابل سفارش بود.
تیگوان XL به لطف تقاضای مشتریان در بازارهای بزرگی مثل چین و آمریکا به مدل موفق‌تری تبدیل شد، و هم‌اکنون ۵۵٪ از خط تولید کلی این مدل را تشکیل می‌دهد. از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون هم مدل پلاگین هیبریدی تیگوان L در چین عرضه شده است.
فولکس واگن مدل تیگوان را در چهار کارخانه در سه قاره تولید می‌کند. مدل اصلی در کارخانه وولفسبورگ آلمان ساخته شده و به اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه عرضه می‌شود. این مدل همچنین در کارخانه کالوگا روسیه برای عرضه در این کشور و کشورهای آسیایی همسایه تولید می‌شود. تیگوان L و آل‌اسپیس در شانگهای چین برای بازار این کشور و در پوئبلای مکزیک برای بازار قاره آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه تولید می‌شوند.
فصل جدید موفقیت تیگوان اواخر امسال رقم خواهد خورد، زمانی که مدل فیس‌لیفت جدید آن عرضه می‌شود. این آپدیت میان دوره باعث تغییرات فنی و ظاهری زیادی در آن می‌شود. همچنین مدل پلاگین هیبریدی مخصوص اروپا و مدل قدرتمندتر R هم تا پایان سال رونمایی می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد