موضوعات داغ

هونگ‌ چی H9 جدید؛ معرفی سدان بزرگ لوکس چینی برای رقابت با مرسدس بنز کلاس E

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
برند خودروسازی هونگ‌ چی متعلق به گروه فاو، که قدیمی‌ترین سازنده خودروهای مسافری لوکس در چین است، از سدان لوکس H9 جدیدش رونمایی کرد که قرار است رقیبی برای مرسدس کلاس E، آئودی A6 و بی ‌ام ‌و سری ۵ باشد. به نظر می‌آید خودرویی که در این تصاویر می‌بینیم دقیقا همان مدلی است که ماه گذشته با نام هونگ چی H7 رونمایی شده بود.
این مدل در مقایسه با رقبای سایز متوسط اروپایی خودش، حتی مدل‌هایی مثل مرسدس کلاس E طول بیشتری دارد. این مدل با طول ۵.۲ متری و فاصله بین دومحور بیش از ۳ متر بیشتر شبیه سدان‌های لوکس سایز بزرگ به نظر می‌رسد.
این شرکت گفته سبک طراحی H9 بخشی از زبان طراحی جدید هونگ‌ چی است، اما نتیجه نهایی به نظر ترکیبی از مدل‌های دیگر مثل رنگ‌آمیزی دورنگی میباخ، ظاهر عقبی کادیلاک XTS و نمای جلویی رولزرویس است.
مقامات هونگ ‌چی به این نکته اشاره کردند که طراحی H9 قبل از انتصاب جایلز تیلور به عنوان نایب رئیس بخش طراحی و مدیر ارشد نوآوری گروه فاو انجام شده است. اگر نام او برای شما آشنا نیست، باید به اطلاع شما برسانیم تیلور قبلا رئیس بخش طراحی رولزرویس بوده است.

هونگ‌ چی H9

هونگ‌ چی H9

بخشی از جلوپنجره بزرگ کرومی با یک نوار LED احاطه شده که از یک لبه تا لبه دیگر ادامه دارد، در حالی که چراغ‌های جلو واحدهای ال‌ای‌دی ماتریکس هستند. لوگوی هونگ ‌چی (هونگ‌کی به معنای پرچم قرمز است) در اینجا به شکل یک خط قرمز باریک طراحی شده که از وسط کاپوت شروع شده و تا وسط جلوپنجره ادامه دارد.
امکانات دیگر این مدل دستگیره درهای بیرون آمدنی و چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی هستند که با دیگر ویژگی‌های این سدان لوکس چینی همخوانی دارند.
در فضای داخلی شاهد استفاده زیاد از چرم، چوب و کروم هستیم. کابین همچنین دارای دو صفحه نمایش بزرگ است که یکی مخصوص کیلومترشمار و دیگری مخصوص سیستم سرگرمی رسانه‌ای است. دیگر ویژگی‌های کابین شامل نورپردازی محیطی، صفحه ابزار لمسی و چیدمان چهار صندلی آپشنال هستند.
قدرت از طریق یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر یا موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با توان ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر با گیربکس اتوماتیک تامین می‌شود. نسخه دوم شتاب صفر تا صد کیلومتر جالبی ندارد که در محدوده زیر ۸ ثانیه قرار می‌گیرد. هونگ‌ چی H9 همچنین از سیستم تعلیق هوایی و سیستم رانندگی نیمه خودکار سطح ۲.۵ بهره می‌برد.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/3
پیشرفت
1399/2/3
طراحی داخلی هم که نداره دزدی ترکیبی از رنجرور ولار و لینکیلن هست!
شما که دارین میسازید چه اصراری دارند که همش دیگران رو کپی کنند!

هر چیزی که تولید میکنند یک زباله ای بی کیفیت اما با ظاهری شبیه به چهره های شناخته شده!

گویا تنها چیزی که تولید کرده اند ویروس کرونای نسل جدید بوده

1399/2/4
دوست عزیز شما مثل اون دسته از افراد هستید که در زمانی که مردم از غارها بیرون اومدن و روستاها و شهرها رو داشتن میساختن اعتقاد دارید غار بهترین مکان برای زندگی و خونه های روستایی کپی شده از غاره.بهتر انقدر مقاومت نکنی ئر ضمن متریال ساخت ببینی نوشته شده از چوب چرم و کروم این یعنی کیفیت ساخت بالا
1399/2/4
اینقدر حسادت وتنگ نظری خجالت بکش متوحم
1399/2/4
نه دوست عزیز ابرو شرف و غیرت مخصوص ما ایرانیهاست که 90 میلیون میدیم کوییک میخریم
1399/2/4
خداییش اگه بهت نمی گفتن این ماشین چینی هستش و لوگوی روی فرمون رو هم حذف می کردن. اون وقت با دیدن عکس این داشبورد همین حرف رو میزدی. یا بزار یک جور دیگه بگم اگه بهت می گفتن مال یک شرکت آلمانی هستش بازم همین نظر رو داشتی. این عکس العمل تو و امثال تو منو یاد اون تست شکلات نوتلا و فرمند تو تهران میندازه که جای شکلات ها رو عوض کردن و هر کی میخورد می گفت نوتلا بهتره در حالی که تلقینی بیش نبود و وقتی به طرف میگفتن اینی که خوردی فرمند بوده خیلی تعجب می کرد و باورش براشون سخت بوده که مزه اش از نوتلا بهتره.
1399/2/8
دارن خط تولید پرایدو متوقف میکنن
نمیتونن هیچ خودروی دیگه ای با اون رنج قیمت جایگزین کنن. شما میگی فلان بهمان. بذار کنار این افکار آرمان زده رو
ما ایرانیا بدبخت نبودیم اینا بدبختمون کردن.باز دم چین گرم بدترین محصولش از بهترین محصولمون بهتره
1399/2/8
هرچی باشه از ماشینهای ایران خودرو و سایپا بهتره پس زیاد رگ گردنتون بیرون نزنه
1399/2/15
سلام
من دو سال پیش یه فاو b30 خریدم
خیلیا گفتن نگیر ،چینی مینی و از این جور حرفا،ولی گوش ندادم و خریدم
اون موقع خریدم ۷۵ تومن الان ۲۵۰ مشتری هم زیاد داره

در کل این رو بگم بهتون، من از این به بعد فقط ماشین چینی میخرم.
این هونگ چی هم با قیمت کمتر از یک میلیارد امکانات یه ماشین ۵ میلیاردی غربی رو در اختیارتون میذاره

این رو هم بگم طی این دو سال تا حالا در تعمیرگاه نرفتم

چیییینییییی بگیرید فقط فقط
از ما گفتن بود

هاوال H9 هم چند وقت دیگه میاد حتما به عنوان گزینه خرید بهش یه نگاه داشته باشین
گوش ندین حرف کسایی رو که به امید اینکه یه روزی یه ماشین خوب اروپایی سوار شن دارن ماشینای دهه ۸۰ ایران رو سوار میشن به این تفکر های صفر و صدی توجه نکنین تو رو خدا به صدش که نمیرسن تو صفرشم موندن

از ما گفتن بوووووووووود
فچینی بگیرین
1401/6/20
حرف بی خود نزن خودروی های چینی از هر خودروی بهترن
1399/2/4
هر برندی وارد بازار ما بشه خوبه زودتر پرشیا خوردرو دست به کار بشه بهتره
1399/2/4
در جواب هموطن عزیزم که میگه چینی ها شرافت ندارند!!! اتفاقا اونها شرافت دارند که همت میکنند و خودرو خوب تولید میکنند تو هر رنج قیمتی ده ها محصول دارن. لابد تولید کنندهای ما شرافت دارند که حداقل اپشن ها رو کم میکنند با قیمت سه برابر هم میفرشن تازه گند زدن به کپی کاری و کیفیت و ایمنی . ..... شرافت کسی نداره که پراید و تیبا و سمند و ..... با طراحی سه دهه پیش با قیمت ده برابر عرف دنیا به هموطن خودش عرضه میکنه.
1399/2/4
چینی ها بدن باشه بد
ولی قبل از توهین به خودروهای چینی لطفا به تحفه های داخلی نگاهی بیاندازید...
1399/2/4
آخه این چه مقایسه ای هست؟
ماشین یک بار مصرف چینی رو با ماشینهای آلمانی مقایسه میکنید؟ حالا اگه میگفتی برای رقابت با ماشینهای کره ای باز قابل قبول تر بود.
1399/2/4
شما بی جا می‌کنی تبلیغ از محصولات موجودات کثافت چینی می‌کنی.
1399/2/5
اگه به مهندسین و طراحان مملکت خودمون بها داده بودن، اگه مافیا درست نمیکردن، اگه هر ننه قمری که پسر و دختر فلانی بود رو نمیذاشتن مدیر و مسئول، اگه دزدی و فساد نمیکردن که کماکان هم دارن می کنند، خیلی زودتر از اینها اینطوری خودرو تولید میکردیم
1399/2/8
چینی‌ها شرافت دارند، چون ماشین‌های ساخت خودشون رو، به ایران میفرستند و بجاش نفت خام مجانی میگیرن و خودشون تو کشورشون Kia و Hyundai سوار میشن. اونا حتی خودشون هم ماشین‌های ساخت خودشون رو سوار نمیشن. من هم یه زمانی گول خوردم و یه X60 خریدم. ولی واقعا حیف پول...
دقیقا مثل گوشی‌های کپی اپل و سامسونگ که در حد یه قاب خالی با یه صفحه نمایش روشن هستش میمونه.
1399/2/8
از ماشین های 50ساله ما خیلی بهترن حداقل امکانات راحتی دارن ارزشششون واقعا بیشتره اگه این مدل ها بیاد ایران همه میگیرن
1399/2/8
هر چی باشه از ژیان بهتره
1399/2/9
تا کی باید آشغالهای ایرانیرو سوار بشیم خدا لعنت بر مافیا