موضوعات داغ

تویوتا یاریس کراس اوور معرفی شد؛ قد کشیدن عضو کوچک تویوتا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد ساخت دو نسخه هاچ بک و سدان، حال برند "تویوتا یاریس" یک نسخه کراس اوور هم دریافت کرده است تا در کلاس خودروهای کراس اوور سایز کوچک، بازیگر جدید تویوتا در بازارهای جهانی بویژه اروپا باشد. کمپانی خودروسازی تویوتا قصد داشت که این خودروی جدید را در ماه مارس و در نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 رونمایی کند، اما شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی نمایشگاه ژنو شد و تویوتا تصمیم گرفت تا کمتر از 2 ماه بعد و به دور از هیاهوی کرونایی صنعت خودرو، جدیدترین محصول خود را معرفی کند.
این خودرو به عنوان عضوی از خانواده تویوتا یاریس، در قالب یک خودروی کراس اوور سایز کوچک معرفی شده و در ابعاد و اندازه خود کوچک تر از تویوتا C-HR، دیگر کراس اوور کمپانی خودروسازی تویوتا خواهد بود. این خودرو دارای طول کلی 4180 میلی متر و فاصله بین دو محور 2560 میلی متری است که نسبت به نسخه هاچ بک تویوتا یاریس، حدود 240 میلی متر طول بیشتر، 20 میلی متر عرض بیشتر و همچنین 90 میلی متر ارتفاع بیشتری دارد، اما جالب اینجاست که خودروی کراس اوور تویوتا یاریس در ظاهر خود هیچ نشانه ای از برادران هاچ بک و سدان خود ندارد و یک طراحی کاملا متفاوت دریافت کرده است.

تویوتا یاریس کراس اوور

تویوتا یاریس کراس اوور

استدلال تویوتا برای طراحی و ساخت این خودرو، تامین نیاز مشتریانی است که با ظاهر عجیب و غریب تویوتا C-HR ارتباط برقرار نکرده، ولی در عین حال یک خودروی کراس اوور جمع و جور از سوی تویوتا می خواهند. جالب است بدانید که شرکت خودروسازی تویوتا با ارائه یک سیستم محرک هیبریدی برای این خودرو آن را تبدیل به یک اتومبیل چهارچرخ محرک کرده است، هرچند یک خودروی کراس اوور چهار چرخ محرک در اروپا رایج نیست، اما انتخابی است که مشتریان می توانند نهایت استفاده از آن را ببرند.
به طور دقیق تر، بخش فنی خودرو متشکل از یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری بنزینی است که توسط یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب حمایت می شود. پیشرانه درون سوز اتومبیل تا 40 درصد راندمان حرارتی دارد که نیروی آن تنها در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و اتومبیل هم نیازهای اصلی خود را از همین پیشرانه تامین می کند، ولی زمانی که سنسورها وضعیت اتومبیل را در شرایط ضعیفی تشخیص دهند، موتور الکتریکی برای کمک به راننده و خروج اتومبیل از شرایط سخت وارد عمل می شود، همچون رانندگی در شرایط بارانی، برف و یا حتی راننده در جاده های شن و ماسه ای.

تویوتا یاریس کراس اوور

تویوتا یاریس کراس اوور

میزان خروجی کل سیستم هیبریدی 116 اسب بخار است که شاید خیلی چشمگیر نباشد، ولی آیا یک خودروی کراس اوور شهری به خروجی قدرت بیشتری نیاز دارد؟. کمپانی خودروسازی تویوتا ادعا می کند که در حالت محور جلو محرک این خودرو میزان خروجی 120 گرم گازهای آلاینده برای هرکیلومتر تولید می شود، در حالی که میزان خروجی گازهای آلاینده در حالت چهار چرخ به حداقل 135 گرم در هر کیلومتر می رسد.
تویوتا قصد دارد به صورت سالیانه، بیش از 150 هزار دستگاه خودروی تویوتا یاریس کراس اوور در کارخانه فرانسوی Valenciennes تولید کند، دقیقا جایی که دیگر مدل های سدان و هاچ بک تویوتا یاریس برای تامین بازار اروپا تولید و مونتاژ می شود. تویوتا امیدوار است که در تابستان سال آینده آماده عرضه این محصول در بازار اروپا باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/6
قیافست که این آشغال داره داشبورد در حد پراید گلگیرا از بغل شبیه ماشینای چینی چراغاشم شبیه چشمای خود این غورباقه خوراست الان وجدان ژاپن میاد میگه هیچی نگو که این اسطورست
1399/2/6
اینم مثل مزدا 1000 و نیسان گاوی و مزدا k 360 میترکونه عشق فقط مزدا 1000 و نیسان آبی