موضوعات داغ

پیش بینی افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو در نیمه اول سال

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه ‌سازان تهران با اشاره به شرایط بازار خودرو، اعلام کرد که به دلیل افزایش نرخ دستمزد و نوسان قیمت دلار، این امکان وجود دارد که در نیمه اول سال جاری، شاهد افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو در کشور باشیم. محمدرضا نجفی منش همچنین به جایگزین احتمالی پراید اشاره کرد و افزود، رسانه ‌ها در رابطه با جایگزین کردن یک خودروی ژاپنی با خودروی پراید صحبت می کنند و هیچ بعید نیست که در قالب سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان خارجی، شاهد تحقق این امر در کشور باشیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه ‌سازان تهران در ادامه صحبت های خود اعلام کرد: متاسفانه قیمت تمام شده خودرو به دلیل افزایش نرخ دستمزد و نوسان قیمت دلار گران شده است. ما به اعضای انجمن قطعه سازان پیشنهاد داده‌ ایم تا قیمت محصولات خود مثل لنت ترمز را افزایش دهند و معتقد هستیم که به دلیل افزایش بهای مولفه ‌های تولید، این امکان وجود دارد که قیمت خودرو هم در نیمه اول امسال بین 15 تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/9
افزایش قیمت خودرو بیش از آن چیزی که هم اکنون شاهدش هستیم هیچ موضوعیت ندارد ، زیرا بازار خودرو در قیمت های حال حاضر هم فاقد هرگونه مشتری واقعی(مصرف کننده) و معامله هست.

معاملات محدود صورت گرفته در نمایشگاه های سطح کشور هم عمدتا به صورت تهاتر و معاوضه است نه پول نقد ، زیرا مصرف کنندگاه واقعی توان و قصد پرداخت قیمت های کنونی را هم ندارد چه برسد به افزایش، برای مصرف کننده واقعی فرقی نمیکند که تلیسمان یا تویوتا CHRصفر کیلومتر ۷۵۰ میلیون باشد یا ۸۵۰ میلیون یا ۹۰۰ میلیون شود، تحت هر شرایطی پول نقدی وسط نخواهد آمد و معامله ای صورت نمیگیرد پس در این شرایط افزایش قیمت خودرو یک عمل بی تاثیر است و میزان واکنشی که تولید میکند نزدیک به صفر است.

علیرضا باروتی تبار
۸/اردیبهشت/۱۳۹۹
1399/2/12
وقتی بازار صاحاب نداره و هرکی از دلال تا آشغال ساز هر غلطی دلش میخواد میکنه باید هم این وضعیت باشه ، کمر مردم زیر بار این تورم شکست دریغ از هیچ راهکاری ، هر روز بدتر از دیروز صد رحمت به اصحاب کهف ، واقعا شرم آوره