موضوعات داغ

پیشنهاد تعلیق مجوز پیش فروش خودرو از سوی انجمن حمایت از مصرف کنندگان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
انجمن ملی حمایت از مصرف ‌کنندگان، معتقد است که تا تعیین و تکلیف نهایی قیمت خودرو و همچنین رفع کلیه تعهدات باقی مانده شرکت های خودروسازی، از تصویب و ابلاغ هرگونه مجوز پیش فروش جدید به شرکت های خودروساز داخلی امتناع شود. در این خصوص انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان با ارسال نامه ‌ای به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین دبیر کارگروه تنظیم بازار، پیشنهاد داده است تا در مقررات حوزه خودرو، تعلیق مجوز پیش فروش شرکت های خودروساز داخلی را تا تکمیل تعهدات معوق خود اعلام کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری تسنیم، انجمن ملی حمایت از مصرف ‌کنندگان در این نامه اعلام کرده است که در حال حاضر شرکت‌ های خودروساز داخلی و یا وارد کننده خودر، تعهدات معوق بسیار زیادی دارند و عدم اجرای این تعهدات منجر به نارضایتی شدید در بین عموم جامعه شده است. در حال حاضر هم پرونده های متعددی از تخلف خودروسازان با موضوع عدم ایفای تعهد در سازمان تعزیرات حکومتی و یا سایر محاکم عمومی دادگستری وجود دارد.
حال باتوجه به این شرایط، پیشنهاد می شود که در درجه نخست تعهدات معوق خودروسازان تعیین و تکلیف شود و از تصویب و ابلاغ هرگونه مجوز برای پیش فروش جدید خودروسازان جلوگیری شود. کلیه مقررات تصویب شده و همچنین قراردادهای فروش نیز توسط شرکت ‌های خودروساز و یا واردکنندگان باید در چارچوب آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف ‌کنندگان خودرو باشد که در سال 98 توسط هیئت وزیران به تصویب رسید و نظارت مستمر بر اجرای آن از سوی دستگاه‌ های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت گیرد تا از پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان جلوگیری شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد