موضوعات داغ

آیا بی ‌ام ‌و سری 3 می تواند قالب یخی که در آن گیرافتاده را ذوب می‌کند +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بله، شما عنوان را به درستی خواندید. در این ویدیو، کانال یوتیوبی گاراژ ۵۴، یک بی‌ ام ‌و سری 3 را در بزرگ‌ترین قالب یخی که تا به حال دیده‌ایم، به دام انداخته است. آیا این بی‌ ام ‌و می‌تواند خودش را از این دام یخی نجات دهد؟
کار با ساخت یک قالب یخ بزرگ، که کاری ساده اما زمان گیر است آغاز می‌شود. افراد حاضر در ویدئو ابتدا قالبی در اطراف خودرو می‌سازند که آب را نگه می‌دارد. بعد از ساخت قالب، به جای پر کردن آن با مقدار زیادی آب که منجمد شدن آن خیلی طول می‌کشد، قالب به صورت تدریجی با لایه‌های آبی که کم‌کم منجمد می‌شوند پر می‌شود. قبل از پر کردن قالب، کل خودرو خیس می‌شود تا یک لایه یخ اولیه روی آن تشکیل شود.
قبل از این که بپرسید وقتی خودرو یخ‌زده باشد موتور چطور روشن خواهد شد، عوامل گاراژ ۵۴ روش ساده‌ای برای حل این مشکل داشته‌اند. قبل از آغاز فرآیند انجماد، موتور به یک لوله تنفسی مجهز شده تا مشکلی برایش پیش نیاید. یک کابل استارت از راه دور هم روی خودرو نصب شده‌ تا بتوان آن را از بیرون روشن کرد.
متاسفانه، به دلیل دمای بیشتر محیط، این گروه نتوانستند سری 3 را به شکل یک قالب یخ کامل منجمد کنند اما خیلی به این هدف نزدیک شدند؛ آن‌ها موفق شدند یخ اطراف خودرو را تا نیمه آن به شکل یک مکعب درآورند. با اینکه این یک مکعب ناقص است اما مقدار یخ اطراف خودرو خیلی زیاد و چشم‌گیر است. طبق گفته حاضران در ویدیو، تشکیل چنین مکعب یخ بزرگی بیش از یک ماه طول کشیده است.
پس از اتمام فرآیند انجماد، لحظه مهم برای این بی‌ام‌و یخ‌زده فرا می‌رسد. البته این آزمایش در ابتدا موفقیت‌آمیز نیست. موتور استارت می‌خورد، اما این گروه موفق نمی‌شوند خودرو را روشن کنند. تشخیص آن‌ها این است که پس از اینکه گرما کمی از یخ دور خودرو را آب کرده، این آب برخی از قطعات موتور را سوزانده است.
پس از جدا کردن بخشی از این قالب یخ با ارّه برقی و رسیدن به دهانه موتور، مشخص شد قرقره‌ها و چرخ لنگر موتور کاملا یخ زده‌اند. پس از گرم کردن این بخش، موتور بالاخره روشن شد.
نکته جالب اینکه، هدف آب شدن یخ اطراف خودرو موفقیت‌آمیز بود. با اینکه محورها یخ زده بودند، اما این بی ‌ام ‌و قدرتمند خودش را از این دام یخی نجات داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد