موضوعات داغ

سخنان سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در مورد ارز نیمایی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، انبار ذخایر فعالان حوزه تایر رو به اتمام است و به دلیل عدم تخصیص ارز از بهمن ماه ممکن از این پس ارز مورد استفاده نیمایی باشد.
به نقل از ایسنا، مصطفی تنها در این خصوص توضیح داد: «از بهمن ماه سال گذشته تخصیص ارزی برای 10 کارخانه تایرسازی صورت نپذیرفته است و این کارخانه ها نتوانسته اند در این مدت مواد اولیه خود را تامین کنند. در نتیجه تولید تایر افت کرده و ذخیره انبرها نیز رو به اتمام است.»
وی ادامه داد: «کارخانه ها عموما با توجه به میزان ارزی که در اختیار دارند مواد اولیه مورد نیاز 3 تا 4 ماه خود را تامین می کنند. مشکل دیگری نیز که وجود دارد این است که از زمان ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه مدتی طول می‌کشد تا این مواد به دست کارخانه ها برسد. این موارد همگی در کنار یکدیگر سبب شده که اعلام خطر کرده و هشدار دهیم که پیش از آنکه موجودی کارخانه‌ها تمام شود، ارز مورد نیاز تخصیص داده شده تا بتوانیم سفارش‌های خود را ثبت کنیم تا کارخانه‌ها با توقف مواجه نشوند.»
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر همچنین توضیح داد: «براساس پیگیری های صورت گرفته به احتمال قوی از این پس ارز تعلق گرفته به ما ارز نیمایی خواهد بود. چنین کاری پیامدهای زیادی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده تایرها را به دنبال خواهد داشت. این موضوع سبب می شود که زنجیره وار فشار مضاعفی به مصرف کننده نهایی وارد شود.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/16
چرا کسی نمیگه قیمت تایر از اسفند تا الان دو برابر. شدن,
باریکلا به کویر تایر که داره یه قسمت کارخونه فروش آنلاین داره