موضوعات داغ

عملکرد عالی نسل جدید نیسان جوک در تست تصادف

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نیسان جوک یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار جهانی است که حضور کمرنگی نیز در بازار ایران داشت. این خودرو با فرمول موفق خود برای سال‌ها به ستاره فروش نیسان تبدیل شد. محبوبیت گسترده نیسان جوک خودروساز ژاپنی را وادار کرد تا برای سال‌ها این خودرو را بدون هیچ تغییراتی به بازار عرضه کند. با این حال زمان تغییر نسل نیسان جوک فرارسید و نسخه جدید این خودرو مدتی است که وارد بازارهای جهانی شده است.
نسل جدید نیسان جوک به تازگی وارد بازار کشورهای استرالیا و نیوزیلند شده و طبق رسم همیشگی این کشورها، توسط موسسه تست تصادف استرالیا یا ANCAP مورد بررسی قرار گرفته است. نسل جدید نیسان جوک در آزمون این موسسه عالی عمل کرد و پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه نیسان جوک یک کراس اوور کامپکت است و این‌گونه خودروها فروش قابل ملاحظه‌ای در بازار جهانی دارند، چنین نتایجی به راحتی جوک را به خودرویی پرفروش و محبوب تبدیل خواهد کرد.
به طور معمول در آزمون‌های تست تصادف هر خودرو از چهار قسمت مورد برخورد واقع می‌شود. نیسان جوک در هرکدام از آزمون‌ها موفق عمل کرد و نمرات خوبی را دریافت نمود. برای مثال در تصادفات از نواحی جانبی، نیسان جوک می‌تواند تا 94 درصد امنیت سرنشینان بزرگسال و تا 87 درصد امنیت سرنشینان کودک را حفظ نماید. نیسان جوک جدید در تست تصادف شبیه‌سازی شده برخورد با عابران نیز امتیاز خوبی را به خود اختصاص داد. این خودرو در صورت برخورد آسیبی به پاها و لگن عابران وارد نمی‌کند. سیستم‌های مختلف راداری اطراف نیسان جوک را تحت مشاهده دارند تا از برخورد خودرو با دوچرخه سواران و عابران ممانعت به عمل آورند، با این حال گاهی در عملکرد سیستم‌های نظارتی تداخل پیش می‌آید و ممکن است تا واکنش مناسبی به وقایع پیش رو نشان ندهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد