موضوعات داغ

رقابت شورولت کوروت C8 با دوج چارجر هلکت در پیست درگ هنسی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ همچنان جذاب‌ترین خودرو پرفورمنس کنونی است، و حالا ویدیو جدیدی از تیم هنسی پرفورمنس نشان می‌دهد این خودروی محبوب چطور یک دوج چارجر هلکت وایدبادی را به چالش می‌کشد. نتایج این درگ نشان‌دهنده شتاب خیره‌کننده این کوروت جدید هستند.
اولین مسابقه از یک شروع ثابت آغاز می‌شود. دوج در شروع دچار مشکل شده و کوروت با سرعت از آن دور می‌شود. این کوروت در شروع هیچ مشکلی ندارد و خیلی راحت چارجر را پشت سر می‌گذارد. کوروت مسابقه درگ ۴۰۰ متری را با فاصله زیادی از چارجر به پایان می‌رساند.
مسابقه دوم با سرعت اولیه ۶۴ کیلومتر بر ساعت شروع می‌شود. فاصله این دو در مسابقه دوم خیلی کمتر است. کوروت در ابتدا پیشی می‌گیرد، اما چارجر این فاصله را جبران می‌کند. دوج برنده می‌شود، اما شورلت با فاصله خیلی کمی از آن مسابقه را به پایان می‌رساند.
کوروت با توان ۴۹۵ اسب‌بخار قدرت خیلی کمتری از چارجر با توان ۷۰۷ اسب بخار دارد. البته، وزن کوروت ۴۳۱ کیلوگرم کمتر از دوج چارجر است. این شورلت همچنین آیرودینامیک‌تر از چارجر می‌باشد. موتور وسط بودن شورلت هم باعث شده نیروی کششی بیشتری داشته باشد.
مشکل اصلی کوروت کمیاب بودن آن است. شورلت تا قبل از تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا، فقط ۲۷۰۰ نسخه از آن را تولید کرده بود.
برای متعادل شدن این رقابت، یک نسخه ردآی از دوج چارجر هلکت وایدبادی در دست ساخت قرار دارد. این مدل احتمالا خروجی موتور سوپرشارژ شده را به ۷۹۷ اسب‌ بخار افزایش خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد