موضوعات داغ

همه چیز درباره لیفان X70 خودروسازان بم؛ جدیدترین شاسی بلند لیفان برای بازار ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودرو ایران این روزها در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد. حدود دوسال از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه خودروسازی کشورمان می‌گذرد و در این مدت بسیاری از خودروسازان اروپایی و آسیایی، شرکای ایرانی خود را ترک گفته‌اند. خودروسازان ایرانی نیز در تامین قطعات مورد نیاز برای مونتاژ محصولات خود به مشکل خورده‌اند. واردات خودرو نیز به دلیل حفظ ذخایر ارزی کشور، مدت‌هاست که متوقف شده و خبری از محصولات روز جهان در بازار ایران نیست.

بازار خودرو ایران؛ سرزمین چینی‌های جدید
در چنین شرایطی، تنها امید مصرف‌کنندگان ایرانی برای بهره‌مندی از خودروهای جدید، مونتاژ محصولات خودروسازان چینی است که می‌تواند رونق اندکی در بازار بسته و متورم خودرو ایران ایجاد کند. لیفان X70 یکی از این خودروهاست که زمزمه ورود آن به بازار از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و گویا اکنون خودروسازان بم که شرکتی در زیرمجموعه کرمان خودرو است، قصد عرضه آن به بازار را دارد.

از کرمان موتور به خودروسازان بم
محصولات لیفان پیش از این نیز در خطوط مونتاژ کرمان موتور حضور داشتند. در حقیقت قرارداد کرمان موتور و لیفان ناجی این شرکت بود و خودروساز خصوصی کرمانی را از ورشکستگی پس از قطع همکاری دوو و هیوندای نجات داد.
با این حال کرمان موتور در اواسط دهه نود خورشیدی چندان به تولید محصولات لیفان تمایل نداشت. این خودروها در سبد محصولات کرمان موتور رقابت را به خودروهای جک واگذار کردند و در بازار نیز تحت فشار شدید خودروهای ام وی ام قرار داشتند.

لیفان X70

لیفان X70

به همین تولید محصولات لیفان در ادامه به خودروسازان بم واگذار شد که یکی از زیرمجموعه‌های کرمان خودرو است و به مونتاژ جیلی GC6 اشتغال دارد اما همچنان خبری از تولید خودروهای لیفان نظیر لیفان X60 و لیفان X50 نیست. حدود یکسال و نیم است که هیچ محصولی از لیفان به تولید نرسیده و پس از غیبت طولانی حال زمزمه ورود یک شاسی بلند جدید از این خودروساز به گوش می‌رسد.

پرچمدار لیفان در ایران
در صورتی که لیفان X70 توسط خودروسازان بم به تولید برسد، بزرگترین و مجهزترین خودرویی است که تاکنون از برند لیفان در ایران عرضه شده است. لیفان X70 در ابتدا قرار بود زمینه‌ساز تشکیل زیربرند جدید لیفان با اسم جدید باشد اما برنامه‌های لیفان برای تاسیس زیرمجموعه جدید خود به شکست برخورد کرد و محصول جدید این شرکت با نام لیفان X70 به بازار معرفی شد.
لیفان برای خلق خودروهای خود از زبان طراحی مشترک استفاده نمی‌کند که حاصل آن تولید خودروهایی با چهره‌های بی‌ربط به یکدیگر است. البته این موضوع دست طراحان را برای آفرینش هرآن چه مدنظر دارند، باز می‌گذارد. طراحان نیز در ساخت لیفان X70 سعی در خلق کراس‌اوور جذاب و تهاجمی داشته‌اند که بزرگتر از آن‌چه هست به نظر برسد.
ظاهر کلی لیفان X70 همانند دیگر کراس‌اوورهای چینی است که بسیاری از آن‌ها را در طی چندسال اخیر در ایران دیده‌ایم. الگوبرداری از محصولات مطرح آمریکایی، اروپایی و ژاپنی در طراحی‌های اخیر چینی‌ها مشهود است و لیفان X70 نیز چنین رگه‌هایی را در خود جای داده است.

لیفان X70

لیفان X70

برای قسمت پیشرانه، لیفان تنها از یک موتور برای X70 استفاده کرده است. پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی به قدرت 141 اسب‌بخار و 185 نیوتن‌متر بهره می‌برد. برای قسمت جعبه دنده نیز از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده شده که ترکیب مرسوم اکثر خودروهای چینی است. البته نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی نیز وجود دارند که به نظر نمی‌رسد در ایران عرضه شوند. طبیعی است که سیستم انتقال قدرت لیفان ایکس 70 به صورت دیفرانسیل جلو باشد و با توجه به سبک و سیاق اقتصادی خودرو، مصرف ترکیبی سوخت آن حدود 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

لیفان X70

لیفان X70

لیفان X70 همانند بسیاری از خودروهای چینی همرده از امکانات و تجهیزات مناسبی بهره‌مند است. از جمله این امکانات می‌توان به مواردی همچون آینه‌های تاشو برقی با گرم‌کن، روکش چرمی فرمان و صندلی‌ها، سنسورهای جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو و نمایشگر نه اینچی اشاره کرد.

محدوده قیمت و رقبا در بازار ایران
قیمت تقریبی لیفان X70 در بازار کشور همسایه یعنی روسیه، بسته به امکانات و تجهیزات رقمی بین 12 الی 16 هزار دلار برآورد می‌شود که با تبدیل نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود شاهد درج ارقامی بین 250 الی 300 میلیون تومان برای لیفان X70 باشیم. با چنین قیمتی، لیفان ایکس 70 به رقیبی برای چری تیگو 5، جک S5، هاوال H2 و بی وای دی S6 تبدیل خواهد شد. خودروهایی که اکنون به واسطه افزایش شدید قیمت دیگر مشتریان قبلی را ندارند و فروش آن‌ها به شدت کاسته شده است.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/25
خدایا مارو از شر این خودروساز اشغال راحت بفرما!
1399/2/25
چرا آدم نباید ماشین اصیل و با ابهت مثل دنا پلاس توربو رو ول کنه بیاد این چینی های بی کیفیت و کپی رو بخره؟؟ تازه دنا پلاس توربو در پروندش پیروزی درگ برابر ماشین هایی مثل پورشه کایمن ، نیسان اسکای لاین و bmw i8 رو داره.واقعا متاسفم برای یسری افراد که از ماشین هیچی نمیدونن.
1399/2/27
دنا پلاس توربو اصیله؟؟فکر کنم شما تنها ماشینی که میشناسی دنا پلاس توربو هست. دنا باموتور ساخت زیمنس و گیربکس از جا بیرون بپر BE3 و پلتفرم قدیمی 30 ساله 405 و کابین بی کیفیت و خشک اصیله؟؟
نکته خنده دار تر:دنا پلاس تو درگ i8 و کیمن رو میبره و حتی یکی از سریعترین خودرو های حال حاضر دنیا نیسان اسکای لاین GT-R رو حریفه.
دنا توربو فشار بیاره پرشیا elx رو میگیره و حتی حریف اریزو 5 توربو هم نیست.
خواهشاً اگه کارمند ایران خودرو هستید دیگه چاخانی کنید که مغز مردمو به جوش بیارید و اگه از این جوونایی هستید که یا این ماشینا فکر میکنن دریفت میکشن (مگه اصلا با دف جلو میشه دریفت زد) لطفا چرت نگید.
خجالت نمیکشید میگفت دوج دیمن رو هم این فنا پلاس میگیره.
نکته جالب تر اینکه نوشته متأسفم برای یسری که هیچی ار ماشین نمیدونن. مردم اگه قد شما میدونستن که الان کار اند درایور این فنا رو ماشین سال میدونست.
لطفاً چرت نگیم و بفهمیم چی داریم بلغور میکنیم.توهم با دنا پلاست پورشه کیمنو ببر
1399/2/28
خطاب به M.A.S:
این که شما انقدر با تندی حرف میزنید و تمسخر میکنید تنها دلیلش حسادت به کسانی هست که این ماشین افسانه ای و اصیل یعنی دنا پلاس توربو رو سوار میشن. از این ماشین قرار در سری جدید fast and furious استفاده بشه این خودش گواه برتری این خودرو نسبت به نیسان اسکای لاین و دودج دیمن هست.
شما هم برو همون پراید رو سوار شو(البته اگه بتوی‌ سوار شی)
1399/2/29
شاید این ماشین بد باشه به قول تو ولی دناپلاس بدتر از این هستش همین دناپلاسی که میگی باید بعد دو سه سال بندازیش دور ممکنه که شتابش بیشتر باشه از این ماشینایی که گفتی ولی آیا عمرشم و کیفیشتم از این ماشینا بیشتره ؟!!!
1399/2/31
جمع کن بابا دنا پلاس چیه که دیگه روش قسم میخورید
از یه 206 صندوقدار سیلی میخوره. جرعت دارید باهاش بالای 150 برید دیگه باید تو تعمیرگاه باشید. جمع کنید کارمند های ایرانخودرو. جرعت داری بیا 207 صندوقدارم کورس بزار سوسک ابکشیده ات کنم.
1399/3/2
فکر کنم شما از ماشین فقط قام قلم گفتنش روبلدی.
1399/3/9
داداش فک کنم شما قرص هات رو پشت و رو خورده باشی بی ام و i8 ، پورشه کیمن و نیسان اسکای لاین عین فشنگ هستن
1399/3/11
اقا من دیگه رد دادم
برتری دنا پلاس نسبت به داج دیمن ؟یکی بگه milad چی داره میگه؟
من الان حسادت میکنم؟به دننننا؟بعد به دنا میگی افسانه ای
کل اروپا و امریکا کارخونه ها شون یه هفته بخاطر این حرف میلاد تعطیل شد
میدونی الان یه جورایی مطمئنم تو دوحالت داری
یا از مخاطبای زیر 13 سالی که تو اینستا دوتا ویدیو دیدن که ماشینو جوری فرمون میده که دوچرخ میشه زیرشم مینویسه سلطان
یا کارمند ایران خودرو و سایپا هستی که میخوای رو مخ راه بری
اینقدر چاخان و دروغ تو و همکارات (دور از جون خیلیاشون چون من خودم زیاد دیدم که کارمندا و کارگران زحمتکشی از همین کمپانیا که اعتراف میکنن چرت میسازن حرف من با اونایی هست که پول میگیرن میان عین تو نظر میزارن) سرمایه مردمو نابود کرده که نگو
این حرفامم برا این نیس که من پولدارم چون من نیستم و اگه هم بودم دلیلش این نیس من خودم206دارم ولی رو مخ راه نرین لطفا با این نظرای رو هوا و چرت
دوج دیمن؟کیمن؟...دنا؟
1399/4/21
چرا نمیفهمن داری با طعنه و تمسخر حرف میزنی؟
1399/2/26
چقدر منو یاد bisu t3 می اندازه
1399/2/28
چینی ها نه تنها از بقیه کپی می کنند بلکه از خودشون هم کپی می کنند
1399/3/13
لیفان X70 در سال 2017 معرفی شد و از بیسو قدیمی تر هست در حقیقت بیس. باید شما رو یاد این خودرو بندازه
1399/2/26
باسلام باتشکر از سایت خوب و جامع خودرو بانک
اینکه در متن اعلام شد چنانچه این خودرو وارد ایران شود بزرگترین و مجهزترین خودرو لیفان است کاملا اشتباه می باشد.
همچنان بزرگترین و لوکس ترین خودروی لیفان در ایران حتی با آمدن X70 خودروی لیفان 820 بوده و می توان این مشخصات را از سایت اصلی شرکت لیفان موتورز استعلام کرد.
با احترام
1399/2/27
خودرو بانک تازگیا نظرات خیلی دیر میزاری یا اصلا ثبت نمیکنی جریان چیه شیطون ؟
1399/2/29
پیشرفتش نسبت به X60 قابل تقدیره
1399/2/30
من نمیگم ماشینای چینی عالین ولی هر چی هستن از آشغالای ایرانی بهترن و لطفالطفا کسی تا زمانی که حتی سوار ماشین چینی هم نشده الکی نظر نده و از چینیها بد نگه.ممنون
1399/3/1
لیفان دوتا عیب بزرگ داره. یکی اسمش و دیگری لوگوی ماشین. خوشبختانه توی این ماشین مشکل لوگو حل شده. یادش بخیر سال ۹۵ یدونه ۸۲۰ خریدم. خیلی ماشین کم اصطحلاک و بی آزاری بود بعد از ۷۰ کیلومتر رانندگی بزور لنتهاش را عوض کردم. البته بماند که مجبور شدم بخاطر بدهی بفروشمش. الان یدونه ۴۰۵ مثلا صفر خریدم. بعد از ۲۵۰۰ کیلومتر رانندگی تا حالا ۳ بار رفتم نمایندگی دوبار چراغ چکش روشن شده یکبارم بخاطر روغن ریزی. امیدوارم فقط در قیمت گذاری این ماشین اشتباه نکنن که بتونه خوب بفروشه.
1399/3/1
در جواب به میلاد . ببین دنا پلاس لگنیه که توربوش بدتره. کجاش این میتونه درگ با بی ام وی رو ببره. من خودم با مگان جوری سوسکش کردم که تو حسرت موند. دنا پلاسو چه بی ام وی. سر جمع بتونه 160 تا سرعت اونم بزور بره. اگر بالاتر از این بره صاحبش باید یکسره تعمیرگاه باشه، شما یا دنا پلاس توربو ترشیده داری که رو دستت مونده. یا کارمند ایرانخودرو هستی. ههه دنا پلاس و چه به اصیل و با ابهت. جمع کن بند بساتتو
1399/3/1
ادم های عقده ای متاسفانه مثل میلاد پیدا میشن که یه اوراقی خارج رو با بی ام وی و نیسان مقایسه میکنن. داداش خودتو ناراحت نکن اینقدر ادم های تازه به دوران رسیده زیادن . پرایدم بگیره میگه پراید بنز رو تو درگ میبره
1399/3/5
خخخ افرین داداش خوب زدی برجکشو اوردی پایین. متاسفانه بعضی از ادما هیچی حالیشون نیست. مگان که قولیه برای قابل مقایسه تو سرعت با این لگن پلاس نیست. من خودم داداششو یعنی سورن توربو رو با ساندرو استپ وی خوابودمش . خیلی ضعیفه فقط شتاب اولیه اش ممکنه خوب باشه وگرنه بقیه اش اشغال میمونه. تو سربالایی جون میده. تو سرپایینی جون میگیره. اصلا عجیب غریبه
1399/3/2
این ماشین پلتفرمش با بیسو تی تری یکی هستش اما یه مزیتش اینه که حجم موتورش بالاست و هزار و سیصد مثل بیسو نیست. طراحیش هم که خوبه. اگه سطح اپشنی در حد بیسو داشته باشه هم که عالی میشه
1399/3/11
بابا ، میلاد داره سربه سرتون میذاره و تیکه انداخته و منظورش اینه که تا وقتی ایران خودرو و سایپا با این سوتر ماشینهاشون جولان میدن، همین ماشینهای چینی رو باید رو چشممون بذاریم.
1399/3/31
حالا باز یه عده میان میگن آشغال چینی!
انقدر از ماشینای چینی بد بگین تا دنیا رو بگیرن!
ما هم زه پراید رو برمیداریم و مردم صف میکشن برای شرکت در قرعه کشی!
در واقعیت زندگی کنیم و قبل از کامنت دادن قیمت ارز رو هم چک کنیم!
شاد و پیروز باشید
1399/6/12
نخرید جون عزیزتون نخرید من ایکس پنجاه دارم قطعاتش پیدا نمیشه بابا کلا دوساله ماشین تولید شده چرا قطعاتش گیر نمیاد😑این ماشینم به قیافش نگاه نکنید الان بخرید دوسال دگ قطعاتش تو بازار نیست کلا خدمات پس از فروش واسه ماشین چینی ها معنی نداره
1400/12/13
والا x60 که بد نبود خیلی ها میگفتن سربالایی ها کم میاره اتوماتش جایی کم نیاورد اما سربالایی ها باید پاتو تا ته میذاشتی رو گاز تا خوب بره وگرنه لاک پشتی میرفت حالا اینو نمیدونم اما خریدین یه ماکسیمابا کارکرده بالا یا یه کمری قدیمی بهتره