موضوعات داغ

شرایط جدید فروش خودرو اعلام شد؛ محدودیت برای ثبت نام و افزایش قیمت

عکس مطلب اول
عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار موضوع کیفیت خودرو، تولید خودروسازان، روش فروش و قیمت‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.
طبق تصمیم‌گیری انجام شده قرار است که هر کد ملی امکان ثبت نام یک خودرو داشته باشد و متقاضی نیز نباید سن کمتر از ۱۸ سال داشته باشد.
همچنین سند فروش خودرو در رهن باقی خواهد ماند و شرایط خودرو در بحث احتکار نیز مورد تاکید است و دستگاه‌های نظارتی نظارت‌های لازم بر بازار را خواهند داشت.
هر متقاضی که ظرف سه سال گذشته با کد ملی خود اقدام به خرید خودرو کرده باشد دیگر اجازه خرید نخواهد داشت.
سه روش فروش فوق‌العاده پیش فروش تا یک سال و مشارکت تولید درنظر گرفته شده است. بعد از اطلاعیه در فروش فوق‌العاده که تحویل سریعتر است یک هقته سایت باز خواهد شد و افرادی که تمایل دارند نام‌نویسی می‌کنند.
حداکثر قیمت کف بازار، ده درصد بیشتر از قیمتی‌ست که خودروساز درب کارخانه تحویل می‌دهد.

«تابش»، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: افزایش قیمت مشمول خودروهای معوق شده نمی‌شود. برای فروش‌های فوق العاده به مدت یک‌سال سند در رهن خواهد بود. خرید و فروش الزاما در مراکز مجاز اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت: در فروش فوق العاده حداکثر سه ماهه خودرو به دست متقاضی خواهد رسید.
سایت فروش خودرو یک هفته باز است و واجدین شرایط می توانند ثبت نام کنند
این روش ها در طول سال ادامه خواهد داشت و متناوب فروش فوق العاده خواهیم داشت، اما پس از اتمام مراحل ثبت نام اگر تعداد ثبت نام کنندگان متناسب با سهمیه در نظر گرفته برای فروش باشد، بدون سود مشارکت و به صورت سه ماهه، خودرو را تحویل خواهیم داد، اما اگر تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از خودروها باشد، فرایند قرعه کشی در شرکتهای خودروساز با حضور مراجع نظارتی انجام خواهد شد.
مردمی که واریز وجه کرده و نام آنها در قرعه کشی وارد نشده است، می توانند وجه خود را دریافت کرده یا در فروش های بعدی آن را مورد استفاده قرار دهند.
در فرآیند پیش فروش مجدد سایت باز خواهد شد و سود مشارکت نیز صفر خواهد بود و صرفا برای مصرف کننده، خودرو در نظر گرفته شده است. این در حالی است که روش های مشارکت در تولید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین میزان افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد که می توانید به صفحه قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/22
خوب شده ديگه...
قیمت حاشیه بازار رو با تولید نکردن و بازار سیاه بردين بالا...حالا فروش قیمت نزدیک قیمت بازار و حالت قطره چکانی سود بیشتری به جیب سوراختون میریزه
1399/2/22
مملکت را بسیار گران اداره می کنید که علیرغم اینهمه ثروت اما مردم
باید برای خرید هر مایحتاج مورد نیاز خود اینقدر درمانده هستند!