موضوعات داغ

آیا می‌توان یک کادیلاک ۱۹۷۰ را پس از ۲۰ سال خاموش بودن دوباره روشن کرد؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
این کادیلاک دویل محصول سال ۱۹۷۰ حدود ۲۰ سال خاموش بوده است. طی این چند دهه، تایرهای این سدان لوکس بزرگ در زمین فرو رفته است. شاید فکر کنید هیچ اثری از زندگی در این خودرو باقی نمانده، اما یک مکانیک مستعد موفق شده این موتور V8 را دوباره روشن کند.
این مکانیک حس شوخ‌طبعی خاصی دارد. برای مثال، وقتی در صندوق عقب را باز می‌کند بوی آن را مثل کلوچه‌های کهنه و خاک گلدان توصیف می‌کند. بوی کابین از آن بهتر نیست و به عنوان دندان چرکین و کود گیاهی توصیف می‌شود.
با اینکه کابین بوی بدی می‌دهد، اما ظاهرش خیلی خوب به نظر می‌رسد. روکش صندلی‌ها هنوز سفید روشن است و حتی یک شکاف در داشبورد وجود ندارد.
زیر کاپوت، شواهد زیادی از حضور جوندگان دیده می‌شود. موش‌ها در آنجا مشغول جویدن سیم‌ها و ایجاد لانه بوده‌اند.

کادیلاک ۱۹۷۰

کادیلاک ۱۹۷۰

پس از اینکه کادیلاک از شر این موجودات راحت شد، این مکانیک بالاخره موفق می‌شود موتور V8 آن را روشن کند.
ترمزها طی فرآیند تعمیر کادیلاک جدا می‌شوند، پس مکانیک تصمیم می‌گیرد مسافت ۴۸ کیلومتری تا خانه خودش را با این دویل طی کند. به غیر از ترمزها که عملا بلااستفاده هستند، این سفر خیلی خوب پیش می‌رود. او حتی با این سدان بزرگ از مرز ایالتی عبور می‌کند.
این کادیلاک تقریبا در شرایط مناسبی به سر می‌برد. مشکلاتی در ترمزها و سیستم سوخت‌رسانی وجود دارد اما موتور به خوبی کار می‌کند. از بین بردن بوی بد خودرو باید یکی از اولویت‌های اصلی این مکانیک باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/25
اگر تمام روغن ها و مایعات داخل خودرو خالی بشه ، سیستم برق جدا بشه و منافذ ورود خاک بسته و وکیوم بشه ، بعد ۲۰ سال رها بشه ، باز هم با تعویض قطعات پلاستیکی و تزریق مایعات جدید ، روشن میشه!
اما با افت توان