موضوعات داغ

آغاز طرح فروش محصولات سایپا با شرایط جدید از هفته آینده

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان داشت که این گروه برای اجرای کامل و دقیق بسته ویژه کنترل بازار خودرو آمادگی دارد و بر اساس اعلام سرپرست وزارت صمت، اجرای این بسته ویژه حول چهار محور خواهد بود که گروه خودروسازی سایپا برای اجرای کامل و دقیق دو محور تولید و تامین به موقع خودرو، آمادگی کامل دارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیرعامل سایپا در ادامه افزود: گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته با اجرای طرح پویش ملی ساخت بومی سازی قطعات خودرو، ضمن تعمیق داخلی سازی محصولات، به عنوان خودروساز اول کشور پرچمدار رونق تولید باشد و در سال تحریمی 98 توانست میزان تولید خود را همانند سال غیرتحریمی 97 تکرار کند. ساپیا با تولید 414 هزار دستگاه در سال 98 توانست میزان تعهدات معوق خود را کاهش دهد و در برنامه ریزی های پیش فروش برای سال 99 کمتری تعهد را ایجاد کردیم تا از این طریق بیشتر محصولات فصل بهار را به کاهش تعهدات معوق اختصاص دهیم.
سلیمانی با اشاره به ثبت نام ۱۵۰هزار نفری در طرح فروش و تحویل ۹۰ هزار خودرو به مشتریانِ سایپا در سه ماه گذشته افزود: به صفر رساندن تعهدات معوق به مشتریان، اولویت اصلی گروه خودروسازی سایپا در سال جاری است و علاوه بر آن قصد داریم براساس مجوز وزارت صمت، نخستین مرحله فروش فوق العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.
وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در گذشته برای تولید محصولات خود بیشترین وابستگی را به شرکای خارجی داشت به گونه ای که بیش از 100 هزار دستگاه خودرو مشترک با شرکت های چینی و فرانسوی تولید می کرد اما در سال ۹۸ و با اجرای پویش ملی بومی سازی قطعات، این وابستگی را به صفر رساند و موفق شد، کاهش تولید خودروهای مشترک را با محصولات داخلی جبران کند.
مدیرعامل گروه خودروسازای سایپا در پایان تصریح کرد: متاسفانه قیمت سازی واسطه گرایانه باعث ورود نقدینگی جامعه به سوی بازار خودرو شد و ما شاهد التهابات شدید در بازار بودیم. با ورود دستگاه های نطارتی تا حدودی از این التهابات کاسته شد و از این نهاد ها قدردانی می کنیم، اما لازم است اقدامت تکمیلی برای به ثبات رساندن بازار انجام شود. ما در گروه خودروسازی سایپا آمادگی داریم تا نقش و سهم خود را در این زمینه ایفا کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد