موضوعات داغ

بر خلاف وعده شورای رقابت قیمت رسمی خودروها اعلام نشد

عکس مطلب اول
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در جلسه ستاد تنظیم بازار در تاریخ 22 اردیبهشت اعلام کرد که قیمت جدید خودروهای سایپا و ایران خودرو بر اساس دستورالعمل جدید این شورا در تاریخ 23 اردیبهشت ماه تعیین و اعلام می شود، اما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ قیمتی برای خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. مدیران خودروساز نیز برای رایزنی برای تعیین قیمت صبح دیروز به شورای رقابت رفتند و به نظر می رسد که دلیل عدم اعلام قیمت های جدید به توافق نرسیدن شورای رقابت با مدیران سایپا و ایران خودرو باشد. البته ممکن است برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت نیز عاملی برای تاخیر در تعیین قیمت های جدید باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، در این خصوص رضا شیوا روز گذشته با اعلام اینکه ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و برای وزیر صمت ارسال شده، گفت: قیمت های جدید بر مبنای قیمت های پایه ای آن ها به علاوه تورم بخشی و شاخص کیفیت تعیین خواهد شد و بهره وری از آن کسر خواهد شد. بر اساس بررسی ها و محاسبات، قیمت های جدید خودرو تعیین و در تاریخ 24 اردیبهشت ماه آن را اعلام می کنیم.
اکنون پس از گذشت 2 روز از وعده رئیس شورای رقابت، همچنان خبری از اعلام قیمت های جدیدی خودروهای داخلی نیست.
بر اساس اعلام رئیس شورای رقابت محصولات ایران خودرو به طور متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت خواهند داشت و دلیل افزایش کمتر قیمت محصولات ایران خودرو نیز تغییر قیمتی بیشتر محصولات این شرکت در بهمن 97 بوده است.
وی همچنین گفته بود: قیمت تعیین شده برای سایپا 111 مبلغ 42 میلیون و 100 هزار تومان و ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان است. قیمت تیبای هاچ بک را 59 میلیون تومان و تیبای صندوقدار را 52 میلیون تومان عنوان کرده و گفته بود: ممکن است این قیمت ها در بررسی نهایی اندکی افزایش یابد که با توجه به اعلام رسمی قیمت ها مشخص خواهد شد.

قیمت رسمی خودروها اعلام نشد

قیمت رسمی خودروها اعلام نشد


ضوابط جدید خرید خودرو از کارخانه
روز گذشته مسئولان وزارت صمت ضوابط جدیدی را نیز برای خرید خودرو از کارخانه های خودروسازی اعلام کردند. به گفته مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، یکی از روش های فروش خودرو قرعه کشی است، بر این اساس که سایت فروش خودرو در زمان اعلام پیش فروش به مدت یک هفته باز می شود و تمامی متقاضیان که شرایط ثبت نام بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت را دارند، قادر به ثبت نام و واریز وجه خواهند بود. بعد از تکمیل فرایند ثبت نام، قرعه کشی انجام خواهد شد و کسانی که اسم آنها در قرعه اعلام می شود، پس از مدت سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد.
صادقی نیارکی گفته بود: اما کسانی که نام آنها در قرعه کشی نبوده است، می توانند تقاضای وجه کنند و طی مدت مشخص و تعیین‌شده، وجه ثبت نامی به حساب آنها بازگردانده می شود، ضمن اینکه متقاضی می تواند پول خود را برای خریدهای بعدی نیز محفوظ نگاه دارد.
همچنین عباس تابش رئیس سازمان حمایت در این مورد گفته بود: متقاضیان خرید و ثبت نام خودروهای پیش فروش نباید دارای پلا‌ک های جاری باشند و این موضوع از نیروی انتظامی استعلام می شود.
به گفته وی، سند خودرو به مدت یک سال در رهن باقی می ماند و این امر مخصوصا در فروش های فوق العاده رعایت می شود.
وی گفته بود: متقاضیان خرید خودروهای پیش فروش باید 18 سال تمام و گواهینامه رانندگی داشته باشند و در صورتی که خودرو پس از سه ماه به خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز برای سرویس های اولیه مراجعه نکند، گارانتی خودرو باطل می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد