موضوعات داغ

جزییاتی از شرایط فروش فوق العاده شرکت سایپا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عباس قاسمی، معاون مهندسی سازمان و سیستم ‌های گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جزئیات فروش فوق ‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، اعلام کرد که طبق تصمیم جدید وزارت صمت مبنی بر تغییر فرآیند فروش خودروها از فروش فوری به فروش فوق‌ العاده، شرکت سایپا هم از هفته آینده فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز خواهد کرد. در شیوه جدید فروش خودرو، کمرنگ کردن نقش دلالان در دستور کار قرار گرفته و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف ‌کننده واقعی خودرو تبدیل به اولویت اول گروه خودروسازی سایپا برای عرضه به مشتریان خود شده است. در همین رابطه، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌ های جدیدی هم برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است.
از جمله اقدامات گروه سایپا در راستای مبارزه با دلالان، ثبت ‌نام تنها یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی 3 ساله تا آخرین خرید خودرو از شرکت های خودروساز سایپا و ایران‌ خودرو، در رهن بودن سند خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح را می توانیم اقدامات گروه خودروسازی سایپا برای فروش محصولات دانست. لازم به ذکر است که پیش از این گروه خودروسازی سایپا چین اقداماتی را در راستای جلوگیری از واسطه گری انجام داده بود، اما در سیستم جدید فروش محصولات علاوه بر شرایط قبلی، محدودیت های جدیدی را برای فروش لحاظ خواهیم کرد.
معاوم مهندسی سازمان و سیستم های گروه خودروسازی سایپا با اشاره به محدودیت های جدید سیستم فروش خودروسازان داخلی، اعلام کرد که در این زمینه با همکاری سازمان توسعه تجارت، سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه اندازی شده است تا بتوانیم مشخصات شناسنامه ای، شماره حساب بانکی و همچنین شماره تلفن همراه خریداران اتومبیل را با یکدیگر مطابقت دهیم، چون ضروری است که کدملی و اطلاعات هویتی ثبت نام کننده با شماره حساب واریزی وجه مطابقت داشته باشد تا در صورت عدم انتخاب در قرعه کشی پس از پرداخت وجه، امکان استرداد آن به حساب مشتری وجود داشته باشد.
برای خرید خودرو، پس از تکمیل اطلاعات فردی در سایت فروش سایپا و دریافت نام کاربری و رمز ورود به سامانه، سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت خودکار تمامی اطلاعات ثبت نام کنندگان را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار می دهد و پس از آن، مشتریان یک هفته فرصت دارند تا 50 درصد از مبلغ مورد نظر خود برای خرید اتومبیل را واریز کنند. پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف شده و قرعه کشی میان مشتریان برای تخصیص خودرو به وسیله نرم افزار با حضور سازمان های ذی ربط و دستگاه های نظارتی انجام خواهد شد.
کسانی که در قرعه کشی انتخاب می شوند، یک هفته فرصت دارند 50 درصد باقی مانده هزینه ماشین را پرداخت کنند و پس از گذشت 3 ماه خودروی خود را تحویل بگیرند و کسانی که در قرعه کشی انتخاب نشده اند، مبلغ پرداختی آنان یک هفته بعد از اعلام نتایج قرعه کشی برگشت داده خواهد شد و به همین خاطر ضروری است که شماره حساب مبدا واریز وجه با اطلاعات فردی ثبت شده در سامانه مطابقت داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/27
سلام
شرکت سایپا گواهینامه رو شرط نذاشته درسته؟؟؟
لطفا اعلام کنید تا ما فکری کنیم میشه یا نه سایپا بدونه گواهینامه ثبتنام کنم؟؟