موضوعات داغ

سبحانی‌فر: توقف تولید پراید از مهمترین عوامل گرانی خودرو بود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توقف تولید پراید مهمترین عوامل گرانی خودرو بوده و بهتر است که سازمان استاندارد این تصمیم را تعلیق کند.
به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در این خصوص توضیح داد: در شرایط فعلی صلاح نیست که تولید پراید متوقف شود. نمی شود که سازمان استاندارد بعد سال ها از خواب بیدار شده و دستور دهد که استانداردهای 85 گانه رعایت شود. پراید 20 سال است که تولید شده و در جاده های کشور ادم می کشد.»
این نماینده مجلس ادامه داد: «توقف تولید پراید یکی از علل اصلی گران های اخیر است. خودرویی که اگر خط تولید آن متوقف شود هیچ محصول جایگزینی برای آن مطرح نیست.»
وی افزود: «به نظر من در مورد قیمت‌گذاری نمی توان دستوری برخورد کرد چرا که قیمت خودرو باید توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و خودروسازان و مدیران خودروسازی برای کمک به کنترل قیمت‌ها باید تلاش کنند تولید را افزایش دهند.»
نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین گفت: «در شرایط فعلی هم تولید پراید متوقف خواهد شد و هم واردات خودرو ممنوع است. از طرف دیگر انبار خودروسازان خالی بوده و تحریم ها اجازه نمی دهد که این انبارها پر شود. با این وجود تولید خودرویی که مناسب قشر کم درآمد بوده و جایگزین پراید شود غیر ممکن است. برای همین متقاضیان خودرو مجبورند به همین میزان خودروهای موجود روی بیاورند که باعث می‌شود حاشیه سود برای دلالان ایجاد شود و قیمت‌ها بالا برود.»
سبحانی‌فر در انتها با بیان اینکه ورود شورای رقابت به موضوع قیمت خودرو کارساز نیست، ادامه داد: «باید ابتدا سازمان استاندارد از تصمیم خود کوتاه بیاید، توقف خط تولید پراید تعلیق شود و بعد تولید افزایش پیدا کند و متقاضیان البته با ضابطه ثبت نام کنند.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/27
مهمترین عامل گرونی خودرو بستن در واردات خودرو هست و فکر کردن به منافع شخصی که تو فروش آشغال سازهای داخلی هست لطفا مردم رو گوش دراز فرض نکنید