موضوعات داغ

شرایط و مدارک لازم برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت چیست؟

عکس مطلب اول
سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس صدور گواهینامه راهور ناجا با اعلام شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت، اعلام کرد که برابر ماده 2 آئین نامه صدور انواع گواهینامه های رانندگی، 4 شرط اصلی برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت لازم است که به آن اشاره می کنیم.
شرط اول برای دریافت گواهینامه رانندگی بویژه برای موتورسیکلت، داشتن 18 سال تمام خواهد بود و علاوه بر این، لازم است که فرد متقاضی برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت از سلامت جسمی و روانی مورد تایید مراجع پزشکی باشند. لازم است که آموزش های نظری و عملی در آموزشگاه ها و یا مراکز مجاز را پشت سر بگذارند و در پایان لازم است که در آزمون های تئوری آئین نامه و مهارت عملی رانندگی با موتورسیکلت تا 200 سی سی، نمره قبولی را دریافت کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، سرهنگ احمد کرمی به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و اخذ گواهینامه موتورسیکلت هم اشاره کرد و در این خصوص افزود که جهت اخذ گواهینامه موتورسیکلت، نیاز به اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس 3*4 زمینه سفید و همچنین واریز مبلغ 84 هزار و 800 تومانی به خزانه دولت خواهد بود.
لازم به ذکر است که دارندگان گواهینامه موتورسیکلت تنها مجاز به رانندگی با موتورسیکلت های 200 سی سی و کمتر از آن به مدت 3 سال خواهد بود و بعد از گذشت 3 سال از تاریخ اخذ گواهینامه و در صورت داشتن 23 سال تمام، می توانند با موتورسیکلت های بیشتر از 200 سی سی رانندگی کنند.
در پایان سرهنگ کرمی اسد در پاسخ به این سوال که آیا موتورسیکلت های برقی و اسکوترها هم نیاز به دریافت گواهینامه دارند یا خیر، اعلام کرد که با توجه به ماده 26 آئین نامه رانندگی، هرکسی بخواهد با هر وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند، لازم است که گواهینامه متناسب با آن وسیله نقلیه را داشته باشد. لذا موتورها با هر حجم سیلندری نیاز به گواهینامه دارند، ولی اسکوترها نیازی به دریافت گواهینامه نخواهند داشت و از طرفی دیگر، استفاده آنان در معابر عمومی ممنوع خواهد بود، مگر در مسیرهایی که از سوی راهنمایی و رانندگی با نصب تابلوی ویژه مجاز شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد