موضوعات داغ

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان: صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان، یکی از اقدامات موثر در دور زدن تحریم ها واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ ارز از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی است.
به نقل از ایرنا، آرش محبی‌نژاد در این خصوص توضیح داد: «از ابتدای سال جاری تاکنون ارز نیمایی به قطعه‌سازان تخصیص نیافته و این موضوع برای قطعه سازان بسیار دردسر آفرین شده است. چرا که بدون ارز قطعه سازان نمی توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند. از طرف دیگر نیز بانک مرکزی تاکید خاصی بر روی منشا ارز داشته و همین موضوع سبب می شود حجم زیادی از ارز که منشا آن ها مشخص نیست از دسترس قطعه سازان دور باشد.»
این مقام صنفی در ادامه افزود: «قطعه سازان و خودروسازان برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو نیاز به 3 میلیارد دلار پول دارند. البته در شرایط فعلی که کشور در حال قدم برداشتن به سمت داخلی سازی است هر روز شاهد کاهش ارز بری در صنعت خودروسازی هستیم و ممکن است تا پایان سال این رقم به 1.5 میلیارد دلار برسد.»
محبی نژاد در انتها بیان کرد: «اکنون میز نخست داخلی‌سازی در صنعت خودرو به سرانجام رسیده و به‌نظر می‌رسد با اجرایی شدن کامل میز‌های دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلی‌سازی‌ها و کاهش ارزبری در این صنایع باشیم.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد