موضوعات داغ

علت تاخیر تحویل خودروهای سایپا به مشتریان چیست؟

عکس مطلب اول
مسعود پروین معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد که خودروهای پارک شده در پارکینگ ها که تصاویر آن ها منتشر شده به علت کمبود قطعه، امکان تجاری سازی و تحویل به مشتریان را ندارند. ما در گروه خودروسازی سایپا از اواخر سال 98 با اجرای سیستم عبور مستقیم اقدام به تولید کامل خودرو و عرضه به بازار کردیم، اما با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته، تامین قطعات با مشکل مواجه شد و به دنبال آن برخی از محصولات تولیدی ما به دلیل کمبود قطعه امکان تحویل به مشتریان را ندارد. البته با تلاش های صورت گرفته در حال تامین قطعات و تکمیل خودروهای ناقص هستیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از سایپانیوز، معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا افزود: در نیمه نخست سال گذشته نیز تصاویری از پارکینگ خودروسازان منتشر شد که این مورد توسط نهادهای نظارتی مورد بازرسی و بررسی قرار گرفت و در نهایت با همت و تدبیر مدیریت ارشد و مجموعه همکاران سایپا توانستیم در پاییز سال گذشته تمامی خودروهای ناقص را تکمیل و تعداد آن را به صفر برسانیم.
پروین در ادامه بیان داشت: ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروهای ناقص فعلی در زمینه کاتالیست خودرو و مباحث زیست محیطی است و در این موضوع علاوه بر نقص در خودرو، سازمان‌های ذی ربط نیز مجوز تحویل این خودروها را صادر نمی کنند.
وی ادامه داد: خودروسازان تولیدکننده کاتالیست نیستند، اما دانش مهندسی و توان تولید کاتالیست در داخل کشور وجود دارد و قطعه سازان توانمند کشور در این زمینه مشکلی نداشته و ندارند، اما برای پوشش داخلی قطعه و تولید آن مواد اولیه آلی و معدنی و برخی فلزات گرانبها مورد نیاز است که در کشور وجود ندارد و زنجیره تامین صنعت خودرو ناگزیر از واردات این مواد معدنی خاص است و لذا هر زمان که شرایط واردات سخت می شود یا قیمت جهانی این مواد افزایش می یابد با کمبود شدید این قطعه در کشور مواجه می شویم.
معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا در خصوص سایر نواقص خودروهای پارک شده در پارکینگ های سایپا گفت: برخی از خودروهای ناقص به دلیل کمبود قطعات پیشرفته وارداتی از قبیل ECU و ACU امکان تجاری سازی ندارند. این قطعات از خارج از کشور تامین می شود و با توجه به محدودیت ها به ویژه شیوع ویروس کرونا، واردات آن ها با کاهش قابل توجهی روبه رو شده است.
پروین در پایان تصریح کرد: مدیران و کارکنان گروه خودروسازی سایپا با همکاری زنجیره تامین با وجود تمام این مشکلات در حال رفع نواقص و تکمیل و تحویل خودروها به مشتریان محترم هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد