موضوعات داغ

محدودیت سرعت 180 کیلومتربرساعت برای خودروهای جدید ولوو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ولوو همواره به واسطه ایمنی بالای خودروهایش شناخته می‌شده و دستاوردهای این شرکت خودروسازی سوئدی، اتومبیل‌هایی ایمن و مقاوم بوده‌اند. این شرکت تصمیم دارد تا حداکثر سرعت محصولات آتی خود را به شدت محدود کند تا مانع از رخ دادن تصادفات شدید بشود. برخی از محصولات آتی این شرکت قادر هستند تا به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست یابند اما اکثر خودروهای این شرکت در آینده قادر نخواهند بود از سرعت 180 کیلومتر بر ساعت تجاوز کنند.
این خبر در ابتدا ممکن است برای برند سوئدی تحت مالکیت جیلی جنجال آفرین باشد اما در واقعیت جاده‌های اندکی روی زمین وجود دارند که در آن‌ها به رانندگان اجازه داده می‌شود با سرعتی بیش از 180 کیلومتر بر ساعت برانند. در حقیقت به جز یک محدوده بزرگراهی در آلمان و جزیره خودمختار Isle of Man، رانندگی با سرعت بیش از 180 کیلومتر در سایر نقاط جهان موجب برخورد قانونی با رانندگان خواهد شد.

ولوو

ولوو

پذیرش این تصمیم برای رانندگان مطیع قانون دشوار نخواهد بود. حتی در زمان حال نیز به سختی می‌توان یک ولوو S60 را یافت که با سرعتی بیش از 180 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشد. با این حال مدیران ولوو اعتراف کرده‌اند که اخذ چنین تصمیمی حاشیه برانگیز بوده است، هر چند در نهایت به خاطر خطراتی که سرعت بالا ایجاد می‌کند و تصادفات ناشی از آن چنین تصیمی را اتخاذ کردند. علاوه برآن، به مالکان خودروهای آتی ولوو این امکان داده خواهد شد که در صورت لزوم، محدودیت‌های بیشتری را بر روی حداکثر سرعت اعمال کنند. این محدودیت‌ها هنگامی که یک جوان یا یک راننده کم تجربه پشت فرمان قرار می‌گیرد، کارا خواهد بود.
چشم انداز جدید ایمنی ولوو می‌گوید هیچکس نباید در یک ولوو کشته یا مجروح شود. این هدف نشانگر یک برنامه بلندپروازانه ایمنی است که محصولات ولوو را به امن‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند، هر چند در خصوص خودروهایی همچون پولستار 1 و ولوو S90، این محدودیت اعمال نشده و همچنان می‌شود از رانندگی با سرعت‌های بالا در این خودروها لذت برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد