موضوعات داغ

آخرین اخبار از جک S4 فیس لیفت؛ بزودی با نام جک X4 عرضه می‌شود

عکس مطلب اول
چند ماه پیش بود که از سوی کرمان موتور، زمزمه‌هایی از ورود جکS4 شنیده شد ولیکن این خودرو تاکنون به‌طور رسمی به بازار ایران وارد نشده است. اکنون تصاویری از فیس‌لیفت جکS4 منتشرشده است و از این به بعد این خودرو با نام جکX4 نیز شناخته می‌شود. به‌احتمال‌قوی جکX4 در ماه ژوئن به بازار چین معرفی خواهد شد.
این خودرو در گروه کراس‌اوورهای اسپرت با سایز متوسط قرار دارد و می‌بایست با رقبای موفقی همچون چانگان CS35 PLUS و جیلی Coolray مقابله کند. جکX4 دارای طولی برابر با 4410 میلی‌متر، عرضی برابر با 1800 میلی‌متر، ارتفاعی برابر با 1660 میلی‌متر و فاصله بین دومحوری برابر با 2620میلی‌متر است. برای مقایسه طول و فاصله بین دو محور جکX4 از هر دو خودرو دیگر بیشتر است و ارتفاع آن‌هم با چانگان CS35 PLUS برابر است ولیکن عرض جکX4 از عرض چانگان CS35 PLUS کمتر و برابر با جیلی Coolray است.

جک X4

جک X4

در نمای بیرونی هرچند این خودرو نیز بر اساس زبان طراحی با عنوان "دوره سوم خودروهای سواری جک" شکل‌گرفته، ولیکن در نمای جلو به‌هیچ‌عنوان عناصر طراحی خودروهای جک A5 و جک X7 در جکX4 مشاهده نمی‌شوند و با خودروی کاملاً جدیدی سر و کار داریم.

JAC S4 Facelift

JAC S4 Facelift

در نمای جلو به‌جای چراغ‌های کشیده و جلوپنجره با شبکه‌های عمودی، جلوپنجره‌ای کاملاً متفاوت با خطوط افقی مشاهده می‌شوند و این باعث شده تا نمای جلوی جک X4 با نمای جلوی سایر محصولات جدید شرکت جک تفاوت داشته باشد!

JAC S4 Facelift

JAC S4 Facelift

در نمای جانبی تغییرات کمتر هستند و سعی شده تا قالب‌ها و قطعات پرسی جک X4 تغییرات کمتری نسبت به جک S4 داشته باشند، البته گلگیرهای جلو و عقب در انطباق با تغییر چراغ‌های جلو و عقب دچار تغییر شده‌اند.

جک S4 جدید

جک S4 جدید

شاید بتوان گفت نمای عقب جک X4 بیشتر با زبان طراحی جدید شرکت جک تطابق دارد، ولی مجدداً در نمای عقب شاهد چراغ‌هایی هستیم که زبانه‌هایی عمودی دارند و این عنصر طراحی در سایر محصولات جدید شرکت مشاهده نشده است و به‌نوعی جدید است.
بااین‌حال در نمای عقب مجدداً چراغ عقب در کل عرض خودرو کشیده شده تا خودرو عریض‌تر به نظر برسد.
همان‌گونه که قبلاً هم اعلام‌شده به‌احتمال بسیار قوی در خودرو جکX4 از همان موتور بنزینی توربو با حجم 1.5 لیتر و کد HFC4GB2.4E با گشتاور 210 نیوتن‌برمتر در هماهنگی با گیربکس دوپداله CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ با کد VT3 استفاده خواهد شد. از لحاظ دینامیک حرکت نیز هرچند جیلی Coolray دارای موتور سه سیلندر بنزینی توربو با حجم 1.5 لیتر است و چانگان CS35 PLUS هم دارای موتور بنزینی توربو با حجم 1.4 لیتر است، ولیکن هر دو این خودروها به خاطر مجهز بودن به گیربکس‌های دوکلاچه و اتوماتیک معمولی، دینامیک بسیار بهتری نسبت به جکX4 با گیربکس CVT دارند.
قبلاً عکس‌های جاسوسی جک S4 را در خودروبانک منتشر کرده بودیم که توسط کرمان موتور در حال تست و بررسی بود، اما حال مشخص نیست که در صورت عرضه این خودرو توسط خودروساز کرمانی، آیا نسخه فیس لیفت جدید عرضه می شود یا همان نسخه قبلی که در کشور برای تست‌های اولیه وارد شده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/10
شما یه درصد فکر کن اینا بیان نسخه جدید رو بدن
وقتی میخوان از جک اس ۷ اتاق ۲۰۱۷ رونمایی کنن تابستون و تولید کنن احتمالا تحویل ۳ ماهه که میشه نزدیک سال ۲۰۲۱ دیگه شما خود حدیث این روضه خوان.......