موضوعات داغ

سردرگمی میتسوبیشی در بازار اروپا؛ عضو کوچک اتحادیه رنو-نیسان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
میتسوبیشی مدت‌هاست که عملکرد مالی مناسبی ندارد و به همین دلیل روز به روز در حال واگذاری سهم بازار خود به رقبا است. این خودروساز به تازگی وارد اتحاد رنو نیسان شده و به عنوان عضو کوچک این اتحاد بزرگ ایفای نقش می‌کند. با این وجود مشکلات الماس ژاپنی همچنان پابرجا هستند و مسئولان بازاریابی این شرکت نمی‌دانند باید با بازار اروپا چه رفتاری داشته باشند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دیگر خودروساز ژاپنی حاضر در این اتحاد یعنی نیسان، تمامی برنامه‌های آتی خود برای حضور در بازار جهانی را تدوین کرده است.
بسیاری عقیده دارند میتسوبیشی در این اتحاد نقش پیرو را بازی خواهد کرد و دنباله رو استراتژی‌های رهبر اتحاد یعنی نیسان خواهد بود. میتسوبیشی در حال حاضر نقش پررنگی در بازار اروپا و آمریکای شمالی ندارد و تنها بازار منطقه جنوب شرقی آسیا را در تسلط خود دارد. این شرکت امیدوار است با به اشتراک‌گذاری پلتفرم‌ها و استفاده از فناوری‌های برتر نیسان در ساخت خودرو، تا حدودی جایگاه خود را در صنعت خودروسازی بهبود بخشد.
با وجود موفقیت‌های میتسوبیشی اوتلندر و پیکاپ L200 در بسیاری از نقاط جهان، این شرکت هنوز نمی‌داند چه برنامه‌ای برای بازار اروپا داشته باشد. خودروهای به فروش رسیده میتسوبیشی در قاره سبز بسیار کم‌تعداد هستند و در حقیقت تمامی سهم فروش این شرکت به آسیا معطوف شده است. در چهار ماهه اول سال 2020، میتسوبیشی تنها 1.1 درصد از سهم فروش خودرو در کل قاره سبز را به خود اختصاص داده است. بنابر گفته تاكائو كاتو، مدیر عامل میتسوبیشی، آن‌ها به زمان بیشتری برای تدوین برنامه‌های خود نیاز دارند و منتظر انتشار چشم انداز صندوق‌های مالی اروپا در مورد آینده اقتصادی قاره سبز هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد