موضوعات داغ

چه خودروهایی بیشترین احتمال خرابی موتور را دارند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همه می‌دانیم که خودروهای ما تا ابد دوام نخواهند آورد و بعد از مدتی از کار خواهند افتاد. این بخشی از مشکلات داشتن یک خودرو است، و مانند هر چیز مکانیکی، قبل از اینکه خوردو از کار بیفتد، محدودیتی در مقدار مسافت طی شده با آن وجود دارد. اگر پکیج گارانتی یا خدمات پس از فروش مناسبی دارید اوضاع شما خوب است، اما اگر مشکل مربوط به موتور باشد، ممکن است اوضاع خیلی زود به هم بریزد. به لطف داده‌هایی گسترده که اتحادیه مصرف‌کنندگان طی این سال‌ها جمع‌آوری کرده، فهرستی از وسایل نقلیه تهیه شده که بیشترین مشکلات مربوط به موتور را داشتند و اگر قصد دارید یک خودرو دست‌دوم بخرید باید این لیست را مطالعه کنید.
نام خودروهایی که در این لیست قرار دارند، همراه با سال ساخت، مدل و نام موتور ثبت شده است. این موسسه همچنین به مقدار مسافتی که پس از آن باید انتظار مشکلات مربوط به موتور را داشته باشید و جایگزین‌های مناسبی برای این خودروها اشاره کرده است. جالب است که فقط دو خودرو اروپایی در این لیست قرار دارند، و هیچ خودرو ژاپنی به جزیک مدل از آکورا در این لیست دیده نمی‌شود.
در راس این فهرست به عنوان خودرویی که بیشترین مشکلات مربوط به موتور را داشته، یک آئودی A4 محصول ۲۰۱۰-۲۰۰۹ قرار دارد که از موتور ۲ لیتری بهره می‌برد. مشکلات مربوط به موتور این مدل معمولا پس از طی مسافت ۱۰۷ هزار تا ۱۵۳ هزار مایل رخ می‌دهند. اگر خودرویی مشابه بدون این مشکلات را می‌خواهید، لکسوس ES، اینفینیتی جی و آکورا تی‌ال جایگزین خوبی برای آن هستند. فورد اف-۳۵۰ مجهز به موتور دیزلی ۶.۴ لیتری با مشکلاتی که طی ۶۵ هزار تا ۱۱۹ هزار مایل رخ می‌دهند در جایگاه دوم قرار دارد. متاسفانه هیچ جایگزینی برای این وانت در این لیست قرار ندارد.

کرایسلر پی‌تی لندکروزر

کرایسلر پی‌تی لندکروزر

کرایسلر پی‌تی لندکروزر محصول ۲۰۰۱ با موتور بنزینی ۲.۴ لیتری در جایگاه سوم قرار دارد. مشکلات مربوط به موتور این مدل در محدوده ۱۰۲ هزار تا ۱۳۳ هزار مایل رخ میدهند، اما می‌توان به جای آن یک تویوتا ماتریکس بدون دردسر خرید.
البته همیشه به خاطر داشته باشید که برنامه تعمیر و نگهداری خودرو را کاملا انجام دهید و این کار را به فروشگاه‌ها و مکانیک‌های معتبر بسپارید. نگهداری پیشگیرانه می‌تواند عمر خودروی شما را تا حد زیادی افزایش دهد، و این اقدام در آینده صرفه اقتصادی بیشتری برای شما دارد.
اسامی خودروها به ترتیب:

2010 Audi A4
2008 Ford F-350
2001 Chrysler PT Cruiser
2008 Mini Cooper/Clubman
2010 Chevrolet Equinox/GMC Terrain
2006 Jeep Wrangler
2010 Cadillac SRX
2003 Acura MDX
2006 Buick Lucerne
2010 GMC Acadia

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد