موضوعات داغ

نسل جدید بی ام و سری 4 با تغییرات زیاد معرفی شد؛ ایستاده در میان شکست و پیروزی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از ماه ها انتظار و ماه ها انتشار تیزرهای تبلیغاتی و تصاویر جاسوسی، بلاخره انتظارات به پایان رسید و کمپانی خودروسازی بی ام و نسل جدید سری 4 محصولات خود را در دو نسخه اصلی رونمایی کرد و حالا با معرفی نسخه جدید، می توانیم جسارت این خودروسازی آلمانی در به ثمر نشاندن ایده های خود را شاهد باشیم و باوجود انتقادات بسیار زیادی که از جانب رسانه ها و مخاطبان به جلوپنجره های بزرگ این خودرو وارد بود، در نهایت شاهد حضور آنان در چهره نهایی بی ام و سری 4 هستیم که هم باعث جذابیت آن شده و هم برعکس آن شاهد ناهمگونی در چهره جلو و فاکتورهای بکار رفته برای شکل گیری آن هستیم که در ادامه بررسی دقیق تری بر روی آن خواهیم داشت.
جلوپنجره، مهم ترین ویژگی نسل جدید سری 4 است که نه تنها این اتومبیل را نسبت به نسل قبل خود متمایز کرده، بلکه این اتومبیل را از تمامی ساخته های کمپانی خودروسازی بی ام و متمایز کرده است و در حقیقت بخت آزمایی بی ام و برای استفاده از این جلوپنجره بر روی دیگر محصولات خود و یا کنار گذاشتن آن برای همیشه خواهد بود، هرچند کمپانی خودروسازی بی ام و مدعی است که مشتریان این شرکت علاقه خود را به جلوپنجره های بزرگ اعلام کرده اند، ولی حتی با معرفی نسخه کانسپت این اتومبیل هم شاهد انتقاد رسانه ها و برخی مخاطبان از طراحی جلوپنجره بزرگ و نامتعارف آن بودیم که بی ام و بدون توجه به آنان کار خود را انجام داد و در نهایت ایده اش را عملی کرد.

بی ام و سری 4

بی ام و سری 4

به هرحال، کمپانی خودروسازی بی ام و این جسارت را به خرج جاده و خودروی نسل جدید سری 4 را در قالب یک خودروی کوپه اسپرت و به همراه بزرگ ترین جلوپنجره خود در بین تمامی محصولاتش راه اندازی کرده است تا شانس خود را برای گسترش این ویژگی و یا کنار گذاشتن آن برای همیشه امتحان کند. این خودرو در دو مدل اصلی معرفی شده است که هردوی آنان در قالب خودروهای کوپه عرضه می شوند، اما یکی از آنان نسخه معمولی و دیگری پرورش یافته در بخش M پرفورمنش بی ام و خواهد بود که با تفاوت های زیادی نسبت به یکدیکر وارد بازار خواهند شد.
اولین تفاوت این دو خودرو مربوط به طراحی ظاهری آنان می شود که در نسخه معمولی فاکتورهای اسپرت کمتری دیده می شود و همین موضوع باعث شده تا چهره هماهنگی با جلوپنجره بزرگ خودرو شکل نگیرد، اما در مقابل نسخه M پرفورمنش بی ام و سری 4 دو ورودی بزرگ هوا در اطراف جلوپنجره و در گوشه های سپر خود دارد که چهره جذاب تری نسبت به نسخه معمولی ایجاد کرده و همچنین هماهنگی بیشتری میان چهره خودرو دیده می شود.

بی ام و سری 4

بی ام و سری 4

با این حال، در عقب شاهد طراحی بسیار بهتری نسبت به جلو هستیم و هماهنگی بیشتری میان فاکتورهای انتخاب شده برای شکل گیری طراحی عقب دیده می شود و این اتومبیل را به یک خودروی کوپه اسپرت جذاب و کاریزماتیک تبدیل کرده است، هرچند طراحان بی ام و برای توسعه این بخش سری 4 از الگوهای موفق طراحی در خودروی سری 8 استفاده کرده و آنان را به خودروی نسل جدید سری 4 منتقل کرده اند. در داخل کابین چیزی برای متحول کردن مخاطب وجود ندارد و تقریبا شاهد همان طراحی معروف بی ام و در محصولات نسل جدید این شرکت هستیم.
لازم به ذکر است که این خودرو باوجود فرم کوپه، ابعاد بزرگ تری نسبت به محصولات سری 3 دارد و در مجموع می توان به اختلاف 56 میلی متری در طول، 25 میلی متری در عرض و همچنین اختلاف 25 میلی متری در فاصله بین دو محور اشاره داشت که نسبت به خودروی سری 3 ابعاد بزرگ تری دارد، اما در مقابل برای بهبود آیرودینامیک خودرو، حدود 56 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به خانواده سری 3 این شرکت دارد.
در بخش فنی، همه چیز با کد گذاری های اختصاصی تفکیک شده و با خرید نسخه M440i xDrive، می توانید یک پیشرانه قدرتمند 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر با خروجی قدرت 369 اسب بخاری داشته باشد که با اتصال آن به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و همچنین یک موتور 11 اسب بخاری 48 ولتی، حداقل شتاب 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت بامحدود کننده الکترونیکی بدست آمده است تا به عنوان قوی ترین و سریع ترین سری 4 نسل جدید لقب گیرد.

بی ام و سری 4

بی ام و سری 4

در نسخه پایه با کد 420i، یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر 2 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 184 اسب بخاری تدارک دیده شده است و در نسخه 430i، پیشرانه محرک به 2 لیتری توربوشارژر 258 اسب بخاری ارتقاع پیدا می کند.
در کنار نسخه های بنزینی، مدل های دیزلی مختلفی هم برای عرضه به مشتریان اقتصادی در نظر گرفته شده است که نسخه پایه آن 420d با موتور 2 لیتری توربودیزل و خروجی قدرت 190 اسب بخاری خواهد بود که هم به صورت تک محور و هم به صورت چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه می شود.
با انتخاب نسخه 430d، در سینه خودرو یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل با خروجی قدرت 286 اسب بخاری دارید و با ارتقای انتخاب خود به مدل M440d، به قوی ترین پیشرانه دیزلی یعنی شش سیلندر توربوشارژر 3 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 340 اسب بخاری دسترسی پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که با انتخاب هریک از پیشرانه های دیزلی ذکر شده، یک جعبه دنده مشترک 8 سرعته اتوماتیک بر روی تمامی مدل ها دریافت خواهید کرد.

بی ام و سری 4 کروکی

بی ام و سری 4 کروکی

این تمام ماجرا نیست و تنها نسخه های کوپه سری 4 نسل جدید نیستند که در دسترس مشتریان قرار می گیرد، زیرا اخیرا تصاویر جاسوسی جدیدی در رسانه های خبری منتشر شده است که حاکی از وجود یک نسخه کروکی از سری 4 نسل جدید دارد، ولی همیشه نسخه های کروکی چند ماه پس از معرفی نسخه های کوپه رونمایی شده و طیف متفاوتی از مشتریان را جذب شرکت های خودروسازی می کنند. ولی همانطور که گفتیم، تنها یکسری تصاویر جاسوسی از نسخه کروکی این خودرو منتشر شده و هنوز مشخص نیست که این نسخه چه زمانی به طور رسمی معرفی شده و به بازارهای جهانی عرضه می شود.


نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/14
اتفاقا خیلی خوشگل شده و جلو پنجره به اصالت گذشته بیمر رفته من که خیلی خوشم میاد
1399/3/14
خدایی این جلو پنجره چیه! 😐 نسل قبلی خیلی قشنگ تر و خفن بود.
1399/3/14
از نمای عقب و چراغ های جلو خییییلی شبیح انفینیتی شده.
1399/3/14
جلو پنجره بزرگ ابهت ماشین زیاد می کنه این جلو پنجره سری چهار از بی ام و سری هفت خیلی قشنگ تره سری هفت زیبایی قبل نداره .
1399/3/15
واقعا انقدر تغییر لازم نبود برای بهتر شدن کارشون می تونستن از ساینا S الهام بگیرن.خخخ
1399/3/16
عظمت رو نگاه 👍👍