موضوعات داغ

ساخت خودروهای کلاسیک با پیشرانه الکتریکی؛ اکوس بیس ۷۷۰ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر طرفدار فورد موستانگ یا هر نوع خودرو عضلانی هستید، احتمالا نام اکوس بیس ۷۷۰ که اولین بار در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد را شنیده باشید.
این خودرو که به تازگی در اپیزودی از یک برنامه یوتیوبی حضور داشته، قیمت کمی ندارد. در واقع قیمت این مدل در محدوده ۲۳۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار قرار دارد. با این مقدار پول می‌توانید ۱۰ فورد موستانگ نسل ششم کارکرده بخرید. آیا اکوس بیس ۷۷۰ ارزش این همه پول را دارد؟ خودتان قضاوت کنید.
در حالی که این مدل ممکن است شبیه یک موستانگ باشد، اما زیر بدنه آن یک چارچوب تمام آلومینیومی قرار دارد و از موتور موستانگ معمولی بهره نمی‌برد – در واقع این مدل از هیچ موتوری ساخته فورد استفاده نمی‌کند. اکوس بیس از موتور ۶.۲ لیتری LS9 سوپرشارژ V8 شورلت کوروت ZR1 بهره می‌برد که توان ۶۴۰ اسب‌بخار را در دور موتور ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۸۱۹ نیوتون متر تولید می‌کند.
اکوس ادعا می‌کند که بیس ۷۷۰ شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۴ ثانیه و سرعت نهایی ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دارد. وقتی به یک خودرو این همه قدرت می‌دهید، باید سیستم ترمز آن را هم ارتقا دهید. اکوس همین کار را کرده و از دیسک‌های کربن سرامیکی برمبو و کالیپرهای بزرگ در آن استفاده کرده است. این مدل همچنین از سیستم تعلیق مغناطیسی استفاده می‌کند تا بتواند این همه قدرت را کنترل کند.
جنس بدنه اکوس بیس ۷۷۰ ترکیبی از آلومینیوم و فیبر کربن ‌است. ظاهر این مدل هم ترکیبی از مدل‌های معمولی موستانگ و خودروهای کلاسیکی مثل دوج چلنجر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد