موضوعات داغ

دی اس 7 کراس‌ بک، پلاگین هیبریدی می‌شود!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی دی اس که زیرشاخه لوکس برند پژوسیتروئن محسوب می‌شود، در طی چندسال گذشته توجه زیادی به تنوع خودروهای هیبریدی در سبد محصولات خود داشته است. آخرین محصول این شرکت نیز دی اس 7 کراس بک هیبریدی است که با کد E-TENSE 225 شناخته می‌شود. پیش از این نیز دی اس 3 کراس بک با پیشرانه هیبریدی معرفی شده بود.
پیشرانه دی اس 7 کراس بک E-TENSE 225 از ترکیب یک موتور احتراق داخلی با قدرت 177 اسب‌بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر به همراه موتور الکتریکی 108 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. باتری خودرو نیز 13.2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. این امکان برای راننده وجود دارد که تا سرعت 135 کیلومتربرساعت تنها از موتور الکتریکی استفاده کند و هنگام شروع به حرکت نیز تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌شود.

دی اس 7 کراس‌ بک

دی اس 7 کراس‌ بک

در حالت هیبریدی، دی اس 7 کراس‌ بک به صورت ترکیبی 222 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار شما قرار می‌دهد. باتری‌ها نیز بستگی به نحوه رانندگی شما، بین 55 الی 72 کیلومتر پیمایش دارند. در این حالات میزان انتشار کربن دی اکسید دی اس 7 نیز بین 31 تا 36 گرم به ازای هر کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت نیز بین 1.4 الی 1.6 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد می‌شود. همانند دیگر خودروهای هیبریدی نیز دو کابل شارژر همراه خودرو ارائه می‌شود که در حالت فست شارژ می‌توان در یک ساعت و 45 دقیقه باتری‌های دی اس 7 کراس بک پلاگین هیبریدی را شارژ نمود.
سیستم تعلیق اکتیو با قابلیت اسکن مسیر، شیشه چندلایه جلو و عقب، رینگ‌های 19 اینچی، سیستم نظارت بر هوشیاری راننده و دستیار پارک بخشی از امکانات دی اس 7 کراس بک پلاگین هیبریدی هستند. چراغ‌های این خودرو نیز به فناوری DS Active LED Vision مجهز است که پرتو تابانی بهتری نسبت به مدل‌های استاندارد ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد