موضوعات داغ

تا 6 سال آینده، ناوگان اتوبوسرانی تهران کاملا فرسوده می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس شهر تهران با اشاره به فرسودگی 62 درصد از ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و روند روبه رشد آن، اعلام کرد که اگر شرایط به همین شکل پیش برود، طی 6 سال آینده شاهد فرسودگی 100 درصدی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس تهران ضمن تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اعلام کرد که در حال حاضر حدود 6000 دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران فعال هستند، اما شرایط اتوبوس های موجود چندان مناسب نبوده و همین حالا چیزی حدود 62 درصد از این ناوگان به سن فرسودگی رسیده اند و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، تا 6 سال آینده به فرسودگی 100 درصدی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خواهیم رسید. این شرایط درحالی است که سال ها پایتخت نشین ها با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و هنوز اقدامات صورت گرفته نتیجه ای در بر نداشته است و باتوجه به جابجایی بیشتر از 3 میلیون نفر در طول روز توسط شرکت واحد، یکی از موثرترین راه های کاهش آلودگی هوا می تواند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران باشد که طی سال های اخیر کمتر توجهی به آنان شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس تهران در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: از سال 89 تاکنون، دولت هیچگونه اتوبوسی به شهرداری تحویل نداده است و شهرداری تهران در سال گذشته تنها توانست مبلغ 10 میلیارد تومانی را از سوی دولت به این حوزه اختصاص دهد که مبلغ بسیار ناچیزی بوده و کار خاصی نمی توان انجام داد، حال آنکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران مشروط به تامین بودجه و پرداخت منابع مالی مورد نیاز است و اگر این منابع و قطعات تامین شود، آمادگی کامل برای بازسازی و نوسازی اتوبوس های فرسوده وجود دارد.
براساس ماده 8 قانون هوای پاک، میانگین سن اتوبوس های دیزلی معادل 10 سال عنوان شده و این عدد برای اتوبوس های گازسوز به حداکثر 12 سال می رسد، درحالی که متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران از سن فرسودگی بالاتر رفته و به 12.4 سال می رسد. از تعداد کل 5786 دستگاه اتوبوس موجود در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، حدود 62 درصد از آنان به تعداد 3585 دستگاه به سن فرسودگی رسیده اند و اگر اقدامی در راستای نوسازی صورت نگیرد، تا 6 سال آینده به فرسودگی 100 درصد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهیم رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد