موضوعات داغ

تلاش دولت آمریکا برای در اختیار گرفتن نتیجه تست خودروهای خودران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت حمل و نقل آمریکا اخیرا یک برنامه داوطلبانه را برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به خودروهای خودران معرفی کرده است که افراد می‌توانند در سطح محلی، ایالتی یا ملی در آن شرکت کنند. این بستر جدید اقدام به جمع‌آوری داده‌های مربوط به نحوه رانندگی خودکار می‌نماید و آن‌ها را با مالکان خودروهایی که از این سیستم بهره‌مند هستند، به اشتراک می‌گذارد.
استفاده از این سیستم اجباری نیست بنابراین تاکنون تنها بخشی از شرکت‌ها و افرادی‌که مالک خودروهای خودران هستند در آن ثبت نام کرده‌اند. وزارت حمل و نقل آمریکا این برنامه را که به AV TEST شهرت دارد در هشت ایالت آغاز کرده و خودروهای نه شرکت تاکنون در این برنامه حضور یافته‌اند. هدف این برنامه نیز افزایش شفافیت در حوزه خودروهای خودران و نحوه عملکرد آن‌ها است.
تاکنون شرکت‌های بیپ، کروز، فیات کرایسلر، لوکال موتورز، ناویا، نورو، تویوتا، اوبر و وایمو در این برنامه داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند. ایالت‌های کالیفرنیا ، فلوریدا ، مریلند ، میشیگان ، اوهایو ، پنسیلوانیا ، تگزاس ، یوتا. نواادا و آریزونا نیز محل برگزاری این آزمون هستند که جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند و از نظر گستردگی نمونه‌ها قابل توجه هستند.
این سیستم یک نقشه آنلاین دارد که افراد می‌توانند از طریق آن مبدا و مقصد تست مورد نظر را تعیین نمایند. علاوه برآن افراد به داده‌های مربوط به تست‌های مشابه که در حوالی منطقه مدنظر آن‌ها انجام شده نیز دسترسی خواهند داشت. این اطلاعات شامل تاریخ، تعداد دفعات تست، تعداد وسایل نقلیه و مسیرهای رانندگی خودروهای خودران باشد. این زیرساخت به دولت مرکزی و دولت‌های محلی کمک می‌کند تا از میزان بلوغ محصولات و استاندارد فعالیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. در حال حاضر هشتاد شرکت در ایالات متحده در حوزه خودروهای خودران فعالیت می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد